Bröllop idag!

Jäkla väder att förstöra det där underbara sommarbröllopet som man alltid hoppas på. Regn varvat med spöregn, det är vad det verkar ska vara hela dagen. Men som tur är så ska man väl i stort sett bara vara inomhus.

Jag ska alltså på bröllop idag, och det är inget svenskt bröllop. Dom är från Irak. Savan i mitt team på jobbet gifter sig. Ska bli riktigt spännande! Lär nog bli lite annorlunda jämfört med ett svenskt bröllop, men det är det som ska bli så himla kul att se. Bröllopet börjar 19.30. Då är det i kyrkan först. Det känns lite ovanligt att ha allting på kvällen. Han sa att middagen kanske inte blir förrän typ halv tolv (på natten alltså). Hehe. Lite konstigt, men kul! Och så skulle det tydligen vara massa dans och dricka om vartannat. Det verkar hålla på natten lång. Får se hur länge man stannar.

Tror jag har ordning på det mesta nu...
Klänningen - Jajamän, min fina underbara ljusgula balklänning.
Sjal - Det blir min aprikos/rosa/gul-blommiga jättetunna sjal att ha över axlarna.
Smycken - Rätt så mörka grön/blåa pärlor med ljuslila kristaller (armband + örhängen) som syrran gjort. Jättefina. Halsband blir en tunn tvinnad guldkedja med ett vitt hjärta på.
Håret - Fixat och klart. Nygjorda slingor, lockat och lite halvuppsatt.
Väska - Det får bli den lilla svarta kuvertväskan med guldkedja.
Skorna - Svarta finskor med bara remmar och en silverdetalj från Thailand.
Presenten - Vi från jobbet har köpt en gemensam som jag har hemma nu. Stooort paket.

Let's have fun.

Blä-dag.

Ingen bra dag. Jag är äntligen hemma nu med världens huvudvärk och är inte alls på bra humör! Det va 14 timmar sen jag åkte hemifrån... För 14 timmar sen kändes det helt okej. Jag gick upp och åt frukost. Hämtade Johanna och sen åkte vi till Täby centrum. Kollade kläder. Försökte hitta en kofta/bolero eller liknande att ha på bröllopet över min klänning, men inte det inte. Fanns inte ett skit. Vad vi däremot hittade var jättefina trosor på rea för 19,50kr. Det va ju kul. Sen åkte vi till stjärnhuset i Barkarby  och käkade en avocadosallad. Himla smaskens! Hittills är dagen helt okej. Sen dags att jobba. Gick inge vidare på jobbet, vi va 1 person för lite (egentlign 2), jag stressade som en idiot för att hinna med mitt eget plus en del av andras jobb. För vem bryr sig annars hur det går? Så det ledde till jordens huvudvärk och en hel del irritation. Sen ringer man Per och hör hur det gick med maten. Han skulle laga thai-mat idag, jag hade tagit fram ett recept. Självklart har han glömt en del av innehållet och lagat det på tok för starkt så att jag inte ens kommer kunna äta den. (Säger han och det är säkert sant). Jag som verkligen va nyfiken på det receptet och ville prova det. Skitkul. Nu blev jag utan matlåda dessutom istället . Efter jobbet så ringer jag Per på vägen hem och vill att han ska möta mig men nä, "Det går så bra att gå hem själv". Tack. Och sen fortsatte det med en hel del mer iriitation sista biten av kvällen.
J a g   o r k a r   i n t e.

Grymma resultat.

Igår gick det hur bra som hellst på jobbet. Fick ut 110 elektroder. Det måste vara rekord för våran grupp. Skitkul!! Jag tycker jag är riktigt bra som teamleader måste jag säga. :) Men idag har vi möte, så då går det bort lite tid. Och på tors+fre är Savan ledig. Och nästa vecka vågar jag knappt tänka på, 4 stycken har semester. Undrar hur vi ska överleva det? Men nästa vecka är Zizzi tillbaka, så det blir hennes bekymmer. Hehe. Fast det lär väl bli mitt bekymmer med antar jag... Alla vi som inte är lediga får väl slita som djur gissar jag. Suck. Men det är ju sista veckan, sen semester! :)

Irakiskt bröllop.

Jag har blivit bjuden på bröllop! Nu på lördag... Det är Savan i mitt team på jobbet som ska gifta sig och han har bjudit alla i vårat team. Åhh, det vill jag gå på. För att se hur ett sånt utländskt bröllop är (jag tror dom är från Irak) och för att Savan är en underbar kille och en jättebra kompis på jobbet. Men det känns lite halvnervöst också, jag har ju ingen aning om hur ett sånt bröllop går till. Och vad ska man ha på sig?? Hoppas att många från gruppen ska gå, i så fall vill jag också gå!

Bröllopet äger rum i S:t Petrus och Paulus Syrianska Ortodoxa kyrkan i Hallunda.
Det här blir något helt nytt för mig... Men spännande! Vore riktigt kul att gå.

Baklava.

image25

Åhh, i Tusisien ska jag äta riktig baklava. Hoppas den är lika god som här.

Två veckor kvar.

Den här veckan och nästa kvar att jobba, sen har jag semester... 4 veckor! Jihoo. Per tjuvstartar med sina 4 veckor ledigt en vecka före mig, så för han är det här sista jobbveckan. Tyvärr blir det bara 3 veckor tillsammans för oss, 28-30. Sen har han v.27 själv och jag har v.31 själv. Men det är rätt bra med med!

Fast det känns lite konstigt med semester nu tycker jag, jag har ingen vidare sommarkänsla faktiskt. Det är inge roligt väder ju. Visst, det va ju runt 30 grader nån vecka för ett tag sen, men nu har det bara varit kallt och trist ganska länge ju. Vad ska man göra på semestern då!? Vill ju ha fint väder, annars kan man lika gärna jobba...

Sommarkänsla blir det däremot i Tunisien. Åhh, va jag längtar! 16 dagar kvar. Är nog dags att börja skriva packlistan snart, kul kul. Ska bli så underbart att komma tillbaka till Sousse igen och visa hjärtat vilket paradis det är.

Men jag kom på en sak nyss, jag och mamma åt ingen baklava sist i Tunisien. Hade inte en tanke på det. Det är ju arabernas specialité. Någon slags kaka med nötter och honung m.m i, hur god som hellst. Men förra året kände jag inte till baklava så mycket i för sig, det är mer nu när vi fått det på jobbet massa gånger av våra araber där. Hehe. Skitgott är det ju och det ska jag absolut prova därnere i år! Säkert flera gånger, borde ju va ännu bättre där... :)

Midsommar.

Midsommarhelgen är över. Helgen tillbringade vi på Söderöra med alla vännerna, as usual. Tror vi blev ungefär 20 pers i år. Åkte ut i torsdags och kom hem ikväll. Självklart blev det en toppenhelg. Jag och steger fick till och med en egen låt som Adde och Fryke hittade på. Hehe. 3 härliga festdagar, sista kvällen var absolut bäst!
 
Igår kom nämligen två grannkillar över på kvällen med varsin gitarr och vi satt ute allihopa i det jättestora partytältet (eftersom det regnade). Grannkillarna spelade gitarr och vi alla sjöng och festade i flera timmar... Många timmar. Hur grymt som helst. Killarna var riktigt bra på gitarr. Dom kunde varenda låt vi ville sjunga. :) Så det blev allsång och gitarrspel natten lång. Och massa dricka. Bästa kvällen på riktigt länge!! Mysigare kan det inte bli.

Vädret har dock varit lite halvdant hela helgen, förutom idag. Massa sol idag, bara för att alla skulle åka hem eller..!? Men som tur är har det inte regnat mycket, mest varit mulet och grått lixom, så det har gått bra att vara utomhus ändå! Vi har haft skitkul trots det.

Tråkigt nog så glömde jag kameran hemma. Bläää. Jag älskar ju att ta kort. Men alla festbilder finns på
www.fyllecell.se för den som vill se. Det fanns ju andra som hade kameror som kommer lägga upp sina bilder på fyllecell.

Toppenhelgen är nu slut. Nu är det söndag kväll (snart sovdags) och jag måste planera veckans mat så hjärtat kan storhandla imorgon när jag jobbar kväll.

Det gick bra Andersson, det gick bra.

Bara en dag kvar att jobba innan midsommar. Very najs!

Jäklar vilken struldag det var idag. Jag va nästan rädd att jag skulle få sparken ett tag. Men det slutade med att jag fick beröm istället. Tur, jag va riktigt orolig ett tag. Det visade sig att våran lina hade gjort kanske 100 elektroder som kunde vart fel på, och det va jag som avsynade och släppte igenom dom. Faaan va skönt alltså när Armin sa att dom va okej. Jag hade en bra stor klump i magen nästan hela dan medan vi väntade på svar. Men när han sa att dom va godkända och dessutom sa att vi kommer kunna släppa alla veckade innerslangar som vi lagt åt sidan så fick jag ett stort leende på läpparna. Shiiiiiit va braaaa!! Imorgon ska jag köra hårt med gruppen, nu jäklar ska vi ta ikapp det vi missat.

Diana sa till mig idag: "Du måste ha självförtroende. Du har godkänt dom, det är klart att dom är okej!"
Du har rätt Diana, jag kan min sak, TACK! :)

- Confidence, Cohen. Confidence.


Smarrigt ska det bli.

Då var matlagningen i full gång. Fransk fiskgratäng och hemmagjort potatismos. Det ska faktiskt bli riktigt riktigt gott!! Känner mig duktig som tog tag i det. Men som jag svarade på jobbenkäten: Ja, jag vill förbättra mina kostvanor. Haha. Äta nyttigare, mindre godsaker och träna mer. Det ska bli min melodi. Faktiskt!

Under tiden jag väntar på att min smaskiga middag ska bli klar så ska jag ladda hem lite reseguider tänkte jag. Gick med i Aftonbladet Plus i en månad för att kunna ladda hem alla reseguiderna. (Alla dom som kommit ut sen senaste gången jag var medlem) Det va ett tag sen så det hade kommit rätt många nya! Bland annat Sousse som vi ska åka till om 22 dagar, det va mest därför. Aftonbladets reseguider är faktiskt riktigt bra. Alltid med på resan. :) Roligt att ha alla dessutom, man vet aldrig vilka som kan behövas i framtiden. Många av dom tänkte jag.. Att resa är livet.

image24

Bättre resultat.

Dagens arbete gick riktigt bra faktiskt. Vi gjorde 11 jobb, fick ut 93 elektroder. Bättre än på länge! Jäkligt skönt. Tyvärr en hel del kass fortfarande. Gårdagen va inte kul, stressigt värre och bara massa problem... Hoppas det fortsätter gå bra nu bara.

Fick svara på en enkät om jobbet idag, en så kallad medarbetarundersökning. 220 frågor! Jösses. Men sånt är rätt kul tycker jag, jobbade ju med undersökningar förut... :)

Hjärtat jobbar över. Vet inte när han tänker komma hem. Vet inte om jag ska börja laga mat för mig själv eller om jag ska skita i det!? Så tråkigt att stå och laga mat i mer än en timme och så ska jag sitta helt själv och äta sen.

Johanna 20 år.

Syrran fyllde 20 idag.

I lördags blev det en lite för tidig födelsedagsfest hos mamma som slutade med krogen. Blev en runda både till runbypuben och sen magget. Väsbykrogarna var dock lika trista som vanligt. Men det va väl lite kul att gå ut med släktingarna ändå, är ju inte så ofta direkt.

Idag firade vi hos pappa. Grillade och åt tårta. 

Per är hos mamma sin just nu som också fyller år idag. Jag fick banga det, måste ju sova snart. Det är tungt att gå upp klockan fem på morgonen...

Det tar på krafterna att vara teamleader alltså. Idag kom jag inte från jobbet förrän 1 timme senare än jag slutar. Fick lösa ett bråk mellan två personer i min grupp, jösses. Det är man inte riktigt van vid. Hehe. Vilket dagis alltså. Måste nog ta ett snack med chefen imorgon och förklara läget vad som hände, det är nog bäst att han får höra min version. Att bestämma och ha ansvar som teamleader är skitkul men sånt där tjaffs är lite svårt att handskas med när man inte är van.

Fredag kväll.

Efter tre timmar i tvättstugan och en dag fylld av kaos på jobbet så blev det äntligen helg. Korthelg tyvärr, men det duger. Sen nästa vecka är det bara 4 arbetsdagar, very nice. Sen midsommar! Jiihooo.

När jag kom hem idag så hade hjärtat köpt röda rosor till mig och 4 godispåsar. Sötie. Han hade vart lite vrång innan så det var väl bäst för honom... ;) Älskar min prins, han är världens bästa.

Imorgon blir det födelsedagsfest för syster som fyller 20. Jag trodde man skulle ta bilen dit men det skulle visst bjudas på strawberry daquiri och grejer så då får det väl bli bussen. :)

Annars är helgen öppen för förslag. Har inga planer alls utom lördag kväll.

Lite shopping blev det allt.

Täby idag var kul. Hittade riktigt bra grejer till J. Tycker jag i alla fall, hoppas hon gör det med. Fick dessutom tag i en klänning och ett linne till mig själv med, vilken tur jag hade. ;) Men sen va pengarna slut på det kontot, så jag kunde inte riktigt kika på rean som jag ville. Fanns säkert massa kul! Men lika bra att låta bli att kolla om man ändå inte kan handla, blir ju bara ledsen då..

Imorgon åker Zizzi på semester och jag ska vara teamleader i två veckor. Kul men stressigt. Massa press när man har hand om allt. Fast jag är ju rätt van med det, är ju i stort sett teamleader alltid. Jag och Zizzi tillsammans. We go together.

Idag fyllde Sandra år så då blev det fika på jobbet. Idag igen. Shit vad vi fikar på det här jobbet, inte konstigt att man tjockar på sig... Varje gång vi har möte, varje gång nån fyller år, varje gång vi har presterat bra... Eller av nåt annat skäl. Hehe.

Täby med bilen.

Tänkte åka en repa till Täby centrum och leta present. till J. Ska kolla efter en klänning också som jag sett på lindex. Hoppas den finns i min storlek nu bara. Jättelänge sen jag va i Täby centrum faktiskt. Och det känns riktigt najs att ta bilen dit, ensam. :) Så det blir en shoppingtur till Täby och sen förbi stjärnhuset och köpa avocadosallad och sen jobba.


Hämtade ut mitt körkort på posten igår. Det känns fortfarande lite overkligt. Men ack så underbart! Det blir verkligen ett helt annat liv nu när jag kan åka bil till jobbet varje dag. På dagveckorna får jag sova 1 timme längre och sen kommer jag hem 1 timme tidigare. På kvällsveckorna så kan jag åka hemifrån 1 timme och en kvart senare men kommer hem samtidigt som förut, eftersom Per alltid hämtade mig. Det blit ca 2 timmar mer fritid varje dag.

Nu måste jag verkligen komma igång med träningen när jag skaffat mig så mycket mer tid. Vi sa det, både jag och Per ska sätta igång och träna igen (och äta mindre godsaker) när jag tog korkört. Jag va ute och sprang igår, jäklar vilken pissig kondis. Katastrof. Jag trodde inte jag kunde få sådäääär dålig kondis, kände inte igen min kropp alls. Jag vill egentligen köpa gymkort och börja gå på olika träningspass, typ core, spinning, bodypump, step, friskis och liknande. Det är skitkul ju. Lite tajt med pengar nu till semestern men efter semestern ska jag absolut göra det. Mycket roligare än att träna själv.


En ny blus.

Fick besök av syrran mitt i allt tvättande. Hon hade vart på MQ-rean och hittat en jättefin blus till mig. En jättesöt ljusgul. Thank you sister! Den ska jag ha på mig idag. Skitsnygg till jeans. :)

Appropå shopping syster, vad önskar du dig i present? Fyller ju 20 alldeles snart.

Slut för idag.

Tänk att man aldrig kommer ifrån jobbet i tid längre... Idag kom jag inte iväg förrän 23.10, en kvart för sent. Zizzi och jag får alltid va kvar till sist och fixa det alla andra inte hinner. Suck. Nästan alltid vi två som är sist därifrån för att vi måste ta hand om allt som strular just på slutet. Andra går ju bara. Vi ska nog ta upp det på mötet imorgon.

Sämre väder idag. Tråkigt. Fast inget regn i alla fall. Aja, man jobbar ju ändå nu. Hoppas helgen blir fin.

Imorgon har jag tvättstugan hela förmiddagen. Lagom kul. Sen jobba efteråt. Det värsta är att när jag offrat mig och tvättat i tre timmar (jag hinner tvätta fyra maskiner på den tiden) så är det fortfarande en halvfull tvättkorg kvar i badrummet som jag inte får med... Skulle ju gärna vilja att korgen va tom när man va färdig. Men men, får ta en till tid ganska snart så man blir av med rubbet. Det är ju trots allt inte så jättejobbigt egentligen. Det tar tid bara.

Lite rädd.

Jag har fan drömt mardrömmar hela natten om den där bilen... Men jag ska försöka glömma det nu. Varför skulle det va mig han va ute efter?

Scary.

Jäklar vilken skum bil det var ute nu alldeles nyss när jag gick från pappas garage och hem. Det kändes verkligen som den förföljde mig, eller, den gjorde det... Skitläskigt. Jag blev till och med så rädd att jag sprang sista biten hem. Faktiskt så tyckte Per också att den verkade jäkligt skum när jag berättade händelsen så fort jag kom in. Jag är fan skakig fortfarande. Fan, jag hatar att va rädd. Jäkla samhälle att man ska behöva va det.

Första gången själv.

Det fina vädret fortsätter idag verkar det som. Det står fortfarande att det ska va mulet idag men solen skiner ju för fullt. Härligt. Sen står det dessvärre att det ska bli 16 grader imorgon och 9 grader på onsdag. Shiiit. Hur fan kan det skifta så?

Jag ska ta bilen idag till jobbet för första gången. Det blir första gången jag åker helt själv dessutom, hjääälp! Haha. Men det ska nog gå bra! Testade golfen lite igår och det gick skitbra. Jag kommer låna pappas golf (reservbil) nu till vi köper en bil. I alla fall till efter semestern.

Semestern ja... 4 veckor kvar att jobba. 2 kvällsveckor och 2 dagveckor. Inte så långt kvar ju. Jag längtar som en galning till Tunisien. Och så är det midsommar snart också, det blir skitkul som vanligt.

Fin klänning.

Åh den här vill jag faktiskt ha.
image23

Sommarens första båttur.

Idag blev det en heldag på sjön med Lasses båt, helt underbart. Jag, Per, Lasse, Hilda, Jenny, Hanna och Emmy. Med picnickorgen med oss åkte vi iväg och solade, badade och hade jättemysigt. Älskar att åka Lasses båt med vännerna. Det är sommar! Tokvarmt var det, och solen har minsann tagit ser man! :)

Men nu kom det ett plötsligt ösregn här, hoppas det inte fortsätter imorgon bara. Fast det ska väl börja bli sämre väder nu... Jag vill inte det. Jag har mått så himla bra nu senaste veckan med det här underbara vädret.

Paintball

Spelade paintball idag hela gänget. Lasse fick det av alla i present förut, tror vi var 16 stycken. Jag och Sandra tittade bara på dock. Kände inte att jag ville lägga 320 spänn på det, och det är jag glad för nu efter. Såg skittråkigt ut ju. Men efteråt åkte vi allihopa till Ängsjö och hade picnic i det underbara vädret. Jättemysigt. Spelade lite kubb också, och vissa badade. Massa mys.

I morgon blir det förhoppningsvis en båttur med Lasses båt om vädret håller i sig. I hope!!


Juste!

Glömde säga en sak... Jag och hjärtat har bokat sommarens resa nu.

11 juli åker vi till Tunisien en vecka. Lovely! Bokade samma hotell i Sousse som jag och mamma bodde på förra sommaren. Det blir Tunisien två somrar i rad för mig nu, men det gör inget alls! Det är just det - jag älskar Tunisien. Vill tillbaka. Stranden, staden, skorna, tokbillig mat, allt är toppen där. Jag ska visa Per, han har inte vart där. Längtar redan massor. Ca en månad kvar...

En heldag med Allvåg.

Har haft en heldag med Pers jobb och gjort massa skojiga "hemliga" aktiviteter. Ingen visste innan vad vi skulle göra. Det blev en riktig toppendag! 

Till att börja med så slutade jag 2 timmar tidigare på jobbet. Först möttes vi upp allihopa (Alla på pers jobb + respektive) vid Nybrokajen ca 13.30. Då blev det taxi-båt, någon värsting-båt, genom stockholms skärgård ut till Vaxholm. Jättemysigt. Solen stekte verkligen. Det har vart oroligt väder hela dagen och kvällen, säkert 30 grader på dan. Vid vaxholm blev det Fångarna på fortet, eller Fångarna på kastellet som det heter där. Det var riktigt kul. Mitt lag vann, vi med mest tjejer! ;) Hade verkligen roligt där, och helt underbart väder under tiden. Sen blev det bil till Granby gård, chefens gård. Där var det grillning och dricka och allmänt trevligt. Kom hem nu. Hade riktigt kul.

Åhh vilket härligt väder det har vart i många dagar nu... Jag verkligen njuter. Hoppas det stannar bara...

Njuter fortfarande av mitt körkort. Fy fan va skönt. Fast jag har inte hunnit prova köra nåt själv än, haha. Måste testa det imorgon tror jag. ;)


Åhh vilken underbar dag!!

Det här är nog den härligaste dagen nånsin kanske.

Först och främst... Jag har tagit KÖRKORT idag!! Fan va skönt! Äntligen! Så jäkla skönt att slippa övningskörningen, och framförallt - satan vad mycket tid jag kommer att tjäna på att åka bil till jobbet nu istället för kommunalt. Känns underbart. Som jag har kämpat med körningen, har aldrig riktigt orkat eller haft lust att engagera mig i körningen. Men nu är det över och jag kan åka iväg som jag vill! Vilken frihet, ahhhh... :)

Så dagen började bra som ni förstår. Sen har det varit tokfint väder och jättevarmt hela dagen, en fantastisk sommardag. (Tydligen den varmaste 6 juni på över 50 år sa dom nyss på tv) Jag och hjärtat tog tåget in till stan för att fira lite och bara ha det mysigt och njuta av denna sköna varma dag. Gick runt i stan, kollade lite affärer, åt lunch. Sen satte vi oss på en uteservering i solen och njöt av en strawberry daiquiri. Helt underbart! Därefter fortsatt promenad i stan och vid 17-tiden tog vi tåget tillbaka till väsby. Sen gick vi till våran favvo-pizzeria (där vi alltid får gratis mat för att Per känner ägarna) och åt en mixsallad/kebab ute i solen. Sen hemåt. Så det blev en lång och härlig dag. Nu är det fotboll på tv, EM-kval Sverige-Island.

image22
Jag firar ute i solen med en supergod strawberry daiquiri.

Helgens bästa

image18


image19


image20

Första riktiga invigningen av balkongen. Riktigt nice!

Vill ha vill ha vill ha!

     
 

Helg

Så blev det tillslut fredag kväll och helg. Jobbade till 21, inventerade material på slutet, blä.

Det ska visst bli fint väder i helgen, hoppas! Fast inte lika fint som syrran har det nu i Grekland... Lite avis är man!

Inga planer alls för helgen faktiskt. Får se vad man hittar på. Ska nog grilla i alla fall. Och köra. Resten vet jag inte.

Nobody knows