Känslomässig kaos.

Hur hanterar man den situationen när bästa killkompisen på jobbet berättar att han börjat få massa känslor för en? Jag vet inte hur jag reagerade men på firmafesten i fredags sa han visst lite för mycket, med tanke på att han ska gifta sig om en månad! Jimmy, snacka om att ställa till det för sig! Vi tog ett snack ensamma på jobbet igår på sista rasten. Det behövdes för innan va stämningen mellan oss sjukt konstig. Tror jag blev röd i ansriktet varje gång han tittade på mig. Det blev både lättare och svårare efter det snacket... Lättare för att det känns som vi kan prata som vanligt nu. Skönt. Han är trots allt bästa vännen och vi kunde prata om allt. Svårare just det att han är rätt allvarlig med allt han sa i fredags... Jag hade hoppats att det va mest fyllesnack. Men inte det. Han tvekar som fan att gifta sig och har tydligen rätt starka känslor för mig. Han frågade om jag skulle kunna förändra hela mitt liv...!?

Vad svarar man... jag älskar min pojkvän mest i världen, så jag tror inte det...

Men jag kan inte låta bli att tycka synd om vännen och ha ångest för hans skull!

Snälla, gift dig med elin och se mig som en bästa kompis! Det är bäst så..

Befordrad på jobbet.

Dags för kvällsvecka igen. Va i för sig ett tag sen jag jobbade kväll så jag får väl va glad för 3 dagveckor på raken.
 
Idag ska jag byta jobb inom jobbet kan man säga! Så det ska bli kul. Ska börja jobba med en helt ny grypp som kommer direkt från utbildningen, och börja med en ny elektrod. Så jag som toppmontör och en annan tjej som teamleader ska ta hand om ett helt nystartat team. Så det blir ju kul. Spännande. Lite sorgligt att lämna mitt gamla team men vi ses ju i alla fall på rasterna, så det är inte så farligt! Ny chef får jag också.

Helgen är över för den här gången. Blev en superlugn helg. I fredags va vi på middag hos mormor och morfar, morfar fyllde år. Sen åkte vi bara hem efteråt. Så underbart att bara vara hemma jag och hjärtat ensamma i våran nya lägenhet. :) I lördags tog jag och Per en tripp till kungens kurva. Sen träffade jag Nettan i Kista vid 17-tiden. Då blev det shopping, middag och bio. Jättetrevligt som vanligt! I söndags hade jag och mamma tvättstugan, medan per och morfar monterade upp vårt nya vitrinskåp. Resten av söndagen blev middag, ett bad och en film i stora drag. Så det va den helgen. ;)


Gott nytt år!

Visst ska väl jag också ha en blogg tänkte jag och så fixade jag en! :)

Nyårsafton i söndags, då va det inflyttningsfest och nyårsfest hos mig och hjärtat. Vi passade på att ha två fester i en och alla verkade uppskatta festen rejält. Skitkul hade vi. Vissa blev lite avis på lägenheten också. Hehe. Inte konsigt det, för den är ju helt underbar! En tokrolig kväll och natt blev det i alla fall. Dessvärre va det inte lika kul igår med städningen och när man ser hur mycket som har förstörts. Inge kul alls! Vissa grejer undrar man ju hur folk lyckas med!! Så det va nog sista gången vi har nån stor fest hos oss i alla fall. Våran nyrenoverade lägenhet... Att folk inte kan va försiktiga och tänka nån gång!? Aja, man får väl va glad ändå, det va trots allt bara 3-4 glas, en elementknapp (så vi numera inte kan ändra värmen på det elementet) och ett antal förstörda fläckar och hål på väggarna i hallen. Skittråkigt i alla fall. Men en kul fest blev det.

Nu har vi bott här i två veckor. Känns helt toppen!! Vi trivs kanonbra, är jättenöjda med lägenheten och bara njuter av att bo tillsammans! Lovely. Livet kan nog inte bli bättre just nu.

Två månader kvar till Thailand nu... Jag längtar ihjäl mig. Och imorgon åker Johanna och Pg dit. Jag vill också! Men det börjar närma sig för oss också. Äntligen.

Gott nytt år allihopa!