Filmstjärna.

Just nu känner jag mig ganska glad, det har varit en bra dag på jobbet. Jag har varit filmstjärna idag och det blev riktigt lyckat. Lite halvnervös inför torsdag bara då vi ska visa upp filmen, men det ska nog gå bra. Hehe. Fick riktigt mycket beröm för min insats. Det blir intressant på torsdag att se vad dom andra tycker.
(Hjälp, alla ska kolla på bara mig.)

Det är dessutom toppen att vara teamleader! Underbart att få bestämma. Hehe. Och bra funkar det. :) Den här veckan är min vecka.

Shopping.

Efter mycket om och men, så blev det en shoppingtur i storstaden idag. Jag älskar Stockholm när det gäller shopping, finns inget bättre ställe. Fick med mig lite saker hem idag också, som vanligt. ;)

image460

Svart tröja med knappar och rosett, H&M Divided.
Aprikost linne, Gina Tricot.
Gult linne med stor rosett och knappar i bak, H&M.
Halsband med gråa och lila stenar, Gina Tricot.

Nyklippt.

Samma frisyr, men lite kortare den här gången. :)

image457

image459


Dagens bästa.

Alla andra bloggare har redan skrivit om det idag, men jag tänkte också berätta den fantastiska nyheten. Forever21 har börjat skicka till Sverige. Åh va glad jag blir. Tyvärr tillkommer både tull och rätt så dyr frakt, men deras kläder är tok-snygga och väldigt billiga, så det kanske jämnar ut sig... :) Detta ska jag kolla vidare på imorgon. Jiiiiihoooo, äntligen!

Styrka.

Jag har i alla fall kommit igång med styrketräningen nu på jobbet, nåt positivt. :) Tror det blir skitbra att kombinera min Friskis&Svettis-träning med gym en gång i veckan. Jag behöver verkligen styrka också, så svag som jag är. Kanske blir oftare, men minst en gång i veckan, när vi har friskvård på jobbet... Vi har ju faktiskt betalt för att träna en timme i veckan på jobbet. Nu är salsa-kursen slut också, så då är gym faktiskt det roligaste alternativet. Vårat gym på jobbet är jättebra dessutom, så det är väl bara dumt att inte utnyttja det. Kan ju träna hur mycket man vill där egentligen, många gör det också. Nu ska jag också!

image456

Fint somrigt linne från H&M.

image455

Rapport från Phi phi.

Pratade med Nettan idag som just nu befinner sig på Phi Phi, paradiset på jorden. Underbara Phi Phi, jag vill tillbaka. Åh va jag önskar att jag hade kunnat hänga med dit nu. Men det går inte på så kort varsel. Jag kan inte riktigt ta ledigt två veckor och skramla ihop ca 20 tusen på en handvändning. Det var precis vid den här tiden (egentligen om 2 veckor för att va exakt), förra året, som vi va på Phi Phi. Då va livet underbart, allt kändes perfekt. Phi Phi skulle kunna rädda mig från deppet nu med, men jag lär får vänta ett tag till... Måste hitta nåt annat sätt som funkar.

image453
Phi Phi 2007.

Fy fan.

image450

Såhär känner jag mig också just nu.
Om jag ändå hade haft en hund att sticka iväg med.

Snart ny lön.

Fick veta igår att lönerevisionen är klar nu. Äntligen! 10 månader försenad... Katastrof. Men i alla fall, på mars-lönen kommer löneförhöjningen och innan det ska vi ha lönesamtal... Spännande. Men man blir väl förstås besviken.

Vem kan hjälpa en att välja rätt beslut?
Bryta ihop och gå vidare? Torka tårarna och förlåta?

Värme.

Nettan åkte till Thailand idag... Jag vill också bort. Till värmen. Paradiset. Åhh.
Det är Februari nu och jättelångt kvar till semester för mig...

Hittade den här bikinin idag hos Asos. Skitsnygg tycker jag. Färgen är så fin.

image448

Cool.

image446    image447

Wow, den här gillar jag. Halsringningen, ärmarna och knapparna i bak är fantastiska. Men för min del så hade gärna färgen fått vara en annan. Rosa är inte min bästa. Men själva modellen gillar jag verkligen.

Alla Hjärtans Dag.

image445

Dessa blommor fick jag av Per idag och här står han och lagar mys-middag till mig. :)

Jag har förstått hur lyckligt lottad jag är. Jag har faktiskt världens underbaraste pojkvän. Det ni! (Sorry alla andra killar..) Varje dag imponeras jag av hur han kan vara så positiv och glad jämt. Han säger "jag älskar dig" massa gånger varje dag, kommer alltid hem med ett leende på läpparna och ropar "hej älskling" i dörren. Ni kan inte förstå hur snäll och underbar han är. Skickar fortfarande söta sms nästan varje dag, trots att vi har varit tillsammans i 5½ år nu... :) Men det bästa av allt, det är att vi alltid har så jäkla roligt ihop! Jag visar nog inte tillräckligt mycket hur mycket jag älskar honom, jag måste bättra mig på det. För han är verkligen otrolig. Han är mitt allt! Bäst i världen.

Underbara Rachel.

image444

Världens vackraste tjej... Enligt mig... :)

Tidsfördriv.

Haha, hittade nåt roligt. En sida där man kan se sig själv i olika kändisfrisyrer. Jag provade lite olika, resultatet blev väl sådääär... :)

                           

Inga höjdarbilder måste jag säga. Haha. Det var lite svårt att få till dom.
Vilken tycker ni blev bäst? Kan ni se vilka kändisar det ska föreställa?

Jag röstar nog på Ashley Olsen som den bästa. (Bild nr.1)

Om ni vill prova själva så är sidan: http://kandisfrissan.veckorevyn.com/

Sportande par igen.

Idag ska hjärtat börja spela innebandy igen. Bara på lek i för sig, men det är skitbra tycker jag. Han har blivit alldeles för mycket soffpotatis sista tiden. Tänk hur mycket han tränade förut... Fast då var det mest handboll, det gillar ju jag ännu bättre! Men innebandy funkar, det har han spelat förut också. Skitkul.

Jag själv ska faktiskt börja spela handboll igen! Superglad är jag för det. Vi är några som ska starta ett damlag i Bollstanäs till nästa säsong, men vi kommer börja träna redan nu till våren. Alldeles perfekt för mig, det ska bli så roligt! Div.4, två träningar i veckan. Inga krav och inga måsten, bara spela för att ha kul. Så jäkla synd bara att jag jobbar skift och bara kan träna med laget varannan vecka. Men men. Det får gå. Jag är supertaggad och ser fram emot det massor! Saknar handbollsklistret och svettiga knäskydd alldeles för mycket. ;) Hoppas bara att mitt knä håller nu, lite orolig för det. Men jag ska fan få spela handboll igen, knät ska inte få förstöra.

Så nu är vi snart ett bollsportande par igen. Underbart.

image426

Summertime.

Åh, den här ljusgula skönheten måste jag ha i sommar!
image421


Fast den här färgen var också rätt cool i för sig. Men inte lika fin som den gula.

image422


Urban Outfitters.

Kikade in på urbanoutfitters.com nu för första gången. Jag vet, jag är liiite seg som inte har kollat in sidan förrän nu. :) Hittade faktiskt några schyssta grejer.

image416   image417

Fin sko.

Jag gillar den här skon! Den finns på rea nu för bara 200 kr, funderar faktiskt på att slå till. Om man nu får tag i en 36:a, det är ju inte säkert. Den skulle verkligen passa skitsnyggt till svarta strumpbyxor och kjol/klänning.
image415

Vårkänslor.

Idag känns det faktiskt som vår ute! Klarblå himmel och solen som värmer... Underbart!

Snyggt.

image410
Den här klänningen gillade jag! Skitsnygg.

image411
Och den här blusen med! Himla söt.

Båda kommer från Asos.

Gemma Ward.

image409

Hon är verkligen sjukt söt!
Tjejen med dockansikte.

Ny favorit.

Jag är så glad. Jag har hittat nåt nyttigt som är galet gott! :) Perfekt både som mellanmål och frukost. Jag har verkligen försökt hitta nåt nyttigt och bra som också är gott, som är lätt att ta när man är hungrig eller sugen på nåt hemma. Det är faktiskt inte så lätt att hitta bra alternativ när man är hungrig eller sugen, oftast dras man till något onyttigt. Men nu har jag hittat något som funkar utmärkt för mig. Jag pratar om Keso mini (1,5% fett) och Leksands knäcke (100% fullkorn, inget tillsatt socker). Inget smör alltså, bara keso och hårt bröd.
Hur gott som hellst!! :) Extra bra blir det förstås med lite grönsaker till.

image407     image408

Härlig vecka.

Den här veckan är precis som jag gillar! Massa möten. Börjar tidigare för att det är möten och får därför sluta tidigare, helt perfekt. Väldigt nice att det är på en kvällsvecka.

Måndag: Coreteam balansering 12.30-15.30. Slutar 20.15 istället för 22.55.
Tisdag: Yieldmöte 14.30-15.30. (Får 40 minuter flex)
Onsdag: Coreteam balansering 12.00-16.00. Slutar 19.45 istället för 22.55.
Torsdag: Vanligt coreteam 14.30-15.30. (Får 40 minuter flex)
Fredag: Månadsmöte 14.00-14.40. Slutar 20.15 istället för 20.55.

Jäkligt bra vecka. Mer sånna. :)

Fler bilder.

Jag bjuder på några till bilder från firmafesten.

image400
Sara och Lina.

image401
Habib, jag och Sara.

image402
Lina, Sara, Jeanette och "nån".

image403
Jag.

image404
Jag och min underbara kjol. :)

Kul nyhet.

Bästa barndomsvännen är gravid, igen... :)
Den här gången hann hon berätta det själv först. Hehe.

Grattis vännen!!

Som sommaren.

Enkel fin sommarklänning. Jag vill ha sommar nu.

image399

Årets vinterfest med SJM.

Vinterfest med jobbet igår. Måste säga att jag blev lite besviken, det här var min tredje firmafest och det var faktiskt den klart sämsta. Märktes att det var en ny festfixare i år! Dom tidigare har ju varit sjuuukt bra. Lokalen och maten var sämre, men självklart hade vi skitkul trots det. Människorna på mitt jobb är ju underbara, så det är alltid kul att festa tillsammans. Blev inte alls mycket bilder, för min kamera pajade ihop rätt tidigt. :( Ska få alla Saras bilder på måndag! Då kommer det roligare bilder på fler kompisar! Jag fick inte ens med några bilder på mina närmaste tjejkompisar, bara Sara. Skumt, men det kommer.

image393
Sara och jag.

image394
Jag och Savan.

image398
Saffa, Sara och Savan.

image395
Jimmy, jag och Ronny.

image396
Jag och Hans.

image397
Jag och José.

(Lägger upp fler bilder när jag har fått Saras...)