Besvikelse om nåt.

Det blev inte bra alls på jobbet. Gruppen som jag (med största sannolikhet) skulle ha tagit över och blivit teamleader för splittrades istället. Planerna ändrades plötsligt när gruppcheferna insåg att vi är alldeles för lite folk på alla platser. Därmed tog dom beslutet att splittra den gruppen och fördela ut folket på de övriga teamen, och få alla andra team lite större istället. Så där snubblade man på mållinjen, än en gång... Fy fan alltså.

Det har varit många tårar på jobbet igår och idag. Många är besvikna. Även jag kunde inte hålla tillbaka i bilen på vägen hem. Ingen är positiv till den här lösningen, det känns skit. För mig är det värst att det inte blev något av teamleader-tjänsten som den här gången skulle bli min. Jag ville verkligen och var riktigt peppad. Hur kul kändes det sen dessutom när vi fått beskedet och skitmånga kom fram till mig och sa "vi trodde att du skulle bli teamleader". Joo, det trodde jag med... Men om jag bortser från just teamleader-grejen så känns det andra också skit. Vi får fem personer till våran grupp. Alla dom är skitarga på att deras grupp splittrades. Dom vill inte till oss och jag & zizzi är väldigt oroliga för problem när dom kommer. Det kommer bli sån sjuk jäkla konkurans. Vi är vana i vår grupp med våra platser och roller, det funkar skitbra. Nu blir det fem duktiga till som kommer och "ska tävla om platserna". Innan har det varit jag och zizzi som delat på allt ansvar och "teamleader-arbete". Nu kommmer deras två bästa till oss och är vana med detsamma. Shit, vi blir fyra stycken som krigar om temaleader-platsen i stort sett. Det här blir inte bra. Snacka om avundsjuka och sura miner man kommer se framöver. Det är vad jag tror i alla fall.

Dubbelt missnöje med den här lösningen för mig alltså. Som Diana alltid säger: Fyy faaan!

Aja, nu är det i alla fall helg. En liten stund i alla fall.

Oturligt.

Hoppade över core-träningen idag. Har skitont i huvet, fryser och kan knappt hålla upp ögonen. Inte riktigt i toppform alltså. Nya tag imorrn!

Det va en tung dag på jobbet idag. Bröt ut ca 50% av alla färdiga elektroder... Inge vidare kul. Armin va inte så glad. Men vad gör man. Vi hittade felet i alla fall. Allt berodde på att en person gjort fel. 42 omarbeten bara idag. Dessutom vet vi att det kommer bli några jobb till imorgon också, innan det är över.
TRÅKIGT VÄRRE.

Nu blir det film och lite vanilj-te. Sen har jag två nya tidningar också. :)

Då var man igång!

Tränade första passet idag på Friskis & Svettis!

Började med ett bas-pass för att känna på nivån. Skitkul. Lagom att börja med, då man är rätt så otränad just nu. Man väljer ju ändå själv hur mycket man tar i. Alla övningar går ju att göra lättare eller tyngre lixom. Men jag tror nog ändå att dom tuffare passen är mer min grej. ;)

Imorgon kväll blir det Puls/Bas. Lite mer kondition i det.

Sen så är jag nog redo för Puls/Medel på onsdag! :)


Ska, ska inte?

Fördelar med att vara teamleader:

1. Roligare arbetsuppgifter!
2. Mer omväxling på jobbet.
3. Jättebra erfarenhet!!
4. Högre lön.
5. Får gå på ledarskaps-utbildningar.
6. Massa möten.
7. Får bestämma.
8. Tar alla beslut i gruppen.
9. Mer ansvar = kul.
10. Egen telefon.
11. Får jobba mer med utvecklings-arbete.
12. Planerar och organiserar hela arbetet i gruppen.
13. Mycket samarbete med andra teamledare och cheferna.
14. Tiden går fortare.
15. Är coach för sin egen grupp.
16. Bestämmer över crosstraining och utbildar personer.
17. Får svara på alla frågor inne i produktionen.

Nackdelar med att vara teamleader:

1. STRESSIGT!
2. Press utifrån.
3. Mycket ansvar är ibland jobbigt.
4. Lösa konflikter.
5. Folk gnäller.
6. Svårt att släppa jobbet på fritiden pga allt ansvar.
7. Dubbelarbete. Operatör + allt teamleader-jobb.
8. Måste ofta prata inför grupp. (Men man vänjer sig väl!?)
9. Mycket att tänka på och hinna med.

Jo, det är nog fler fördelar... Vi får se hur det blir.

Söndag.

Idag har jag, Per och pappa varit på Street Cars Fest i Barkarby och kollat på bilar. Inge vidare kul tyckte jag, men man får väl ställa upp ibland. Det va ju fint väder i alla fall! Både pappa och Per åkte med Qvarnis i Itsfun-bilen (Värsting-porschen med 1000hk). 500 spänn för typ 2 minuter. Sviiinigt dyrt tycker jag personligen. Men dom tyckte det va häftigt.

Imorgon börjar mitt hurtigare liv med en gratis "prova-på-vecka" på Friskis & Svettis. Jag och mamma ska dit och passa på varenda dag i veckan. Om vi nu orkar, vi har planerat det i alla fall. :) Jag tänker visserligen köpa säsongskort nästa vecka ändå, för jag har bestämt mig för att komma igång med träningen igen och börja med Friskis för fullt. Det är skitkul ju, och det finns massa olika pass att välja mellan. Dessutom mycket billigare än att träna på gymmet. Friskis är toppen!


Vilken karl man har!

Okej, man kan inte vara arg på den där killen alltför länge. När jag kommer hem från jobbet (efter en helt okej dag på jobbet, det hände faktiskt lite roliga saker plus att vi var och åt på thai-restaurang med gruppen. Det va himla trevligt.) så ser jag en stor skylt i hallen där det står "JAG ÄLSKAR DIG SÖTNOS!". Haha. Dessutom har han bakat en kladdkaka (det måste vara första gången i hans liv!?) och städat undan massor och gjort jättefint hemma. Otroligt. En himla glad överraskning.

Så just nu är jag inte lika deprimerad längre. ;)

Nu blir det nybakad kladdkaka och en helt ny Beck-film.
Imorgon blir det 70-års kalas för farmor. Spännande värre.

Usch och fy.

Känner mig helt utmattad och uppgiven. Och förtvivlad. Hela situationen får mig att bli såhär.

Ledsen för dessa negativa inlägg just nu, roligare att läsa glada saker, men det är bara så jag känner. Hittar ingen glädje i tillvaron just nu, tråkigt nog. Jag kan skratta och verka glad på jobbet, men inombords så gråter jag.
 
Zizzi frågade mig i slutet av dan igår om jag mådde bra. Jag hade visst inte sagt nåt på hela dagen. "Jaa" svarade jag och log. Jag kan knappast berätta.

Det måste ordna sig på nåt sätt. Jag vet inte hur. Vet inte hur jag ska kunna bli glad igen. Jag är faktiskt lite orolig. Ska det bli bra igen? Det är så mycket nu som gått åt fel håll, och jag har svårt att släppa saker. Jag kan inte hjälpa vad jag känner.

Det vi inte dör av gör oss starkare.

Eller hur?

Trist vardag.

Smått uttråkad. Eller ja, ganska mycket. Jobbar kväll den här veckan och det är värdelöst. Visst, man får sova ut, men sen då!? Finns ingenting att göra på dagarna. Bara nyttiga saker som att städa, gå ut och springa eller laga mat. Shoppa i för sig men då tar ju pengarna slut om man gör det för ofta. Nästan inga kompisar är hemma på dagarna. Man träffar sin sambo ca ½ timme per dag i en hel vecka eftersom han jobbar dagtid. Skitkul.

Har surfat runt på internet och kollat in alla tänkbara hemsidor jag kan komma på (som kan vara av intresse). Klockan är bara elva, jag ska inte åka förrän halv tre. Funderar på om jag ska ge mig ut på lite shopping, jag fick ju trots allt en rätt schysst lön igår. :) Men jag är inte så sugen faktiskt. Konstigt nog.

Upptäckte på Aftonbladets hemsida att Texas Olsson ska sluta i Hammarby för att jobba som modell. Det har jag i för sig sagt hela tiden, att han borde bli modell. Nu är han visst i Italien och går visningar för dom riktigt stora och kända märkena. Skitkul för han, förstår att han lägger handbollen åt sidan ett tag. Han lär ju inte tjäna liiite pengar. Tänk, bara av att rätt person stötte ihop med honom på tågstationen. Det är helt nytt för honom, och han är redan så stor. Häftigt faktiskt, den söta lilla kantspelaren från söder. :)

Varför har man själv inte sån tur i livet? Eller någon tur alls förresten!?

Min älskling.

Bäst i hela världen! Älskar dig nå oerhört!
Tänk, över 5 år tillsammans nu. :)

image158

Vill ha.


image156
Åh va söt.

Överraskning.

Igår överraskade hjärtat mig. Plötsligt mitt på dagen så plingar det på dörren och så står han där. :) Han jobbar ju i stan. Då hade han visst vägarna förbi, han skulle till Arlanda och fixa nåt, men sa inget utan ville överraska. Det va kul att träffa han sådär 10-15 minuter mitt på dan. :)

Fint väder nu. Och jag jobbar kväll. Skulle visserligen hinna ut och sola en liten sväng, men det känns onödigt när jag bara har tid ca 2 timmar. Lär ju ändå inte få nån färg på den lilla tiden. Sitter inne istället och planerar Thailands-resan. ;)

Jag saknar Thailand.

Åhh vad jag vill tillbaka. Jag har hittat mitt paradis och jag måste dit igen! Nu, snart! Undrar när det kan bli av... Nu i vinter kommer vi inte att ha råd, antar jag. :( Det är redan slutet på augusti, vi hinner inte spara ihop tillräckligt med pengar. Men jag klarar inte att vara hemma hela vintern. Jag hatar Sveriges vinter!! Jag ska verkligen försöka få råd ändå, på nåt sätt... Hoppas nå otroligt på en riktigt bra löneförhöjning, när nu den kommer... Om det blir en bra summa och den hinner komma innan vintern är slut, då drar jag på direkten. Jag och Per, han får låna så länge. Men annars då... Suck... Antingen åker vi nästa sommar, men då är det ju sommar här också och dessutom lågsäsong. Eller så får det bli nästa vinter, men det är väääääldigt långt dit. Jag kan inte vänta så länge. Jag vill inte vänta! Jag måste tillbaka, det kan väl inte vara så svårt!?

image155
Phi Phi Island, paradiset.

Riktigt lugn helg.

Fredagskvällen spenderades först på en mysig restaurang med min älskling. Efter det hade vi bara en lugn kväll hemma för oss själva i våran trevliga lägenhet.

I lördags åkte jag, Per, Johanna och Robin och kollade på Scandinavian Masters. Rätt så kul faktiskt, fast jag egentligen inte gillar golf alls. Tyvärr va vädret inte det bästa. Det blåste som sjutton och va mulet, så vi frös en hel del. Vi följde den unga duktiga svensken och åt svindyra korvar. Till middag lagade jag och Per en jättegod och lyxig wok med scampi. Asgod blev den. :) Resten av kvällen spelade vi buzz, spelade spel och tittade på TV. Bara hemmamys igen alltså. :) Det behövs faktiskt, vi har lite kvalitetstid med varandra att ta igen...

Idag har vart en såndär nödvändig tråkdag med städning och storhandling. Till middag provade jag ett nytt recept, medelhavsgryta, den va helt okej. Nu är jag precis klar med tvätten. Har sorterat massa nytvättade kläder och strykt dom. Ska fixa med lite foton nu innan det är dax för kvällens film.

Nåja, helgen tog slut snabbt som vanligt och imorgon är det måndag igen. Och kvällsvecka. Ingen höjdare.

Fredag.

image154

Middag på Texas.

Efter jobbet idag så åkte jag in till stan för att kika i lite affärer och sen möta upp Per. Va så länge sen jag va i stan! Jag hann inte med mycket alls för när Per slutade sitt jobb så skulle vi ses för att äta på restaurang. Vi svängde dock förbi solkungen innan middagen så jag fick en 20-minuters solning på vägen. :) Sen blev det en utsökt middag på Texas Long Horn, favoritstället. Jag åt Beef Fajitas (as usual) och Per åt Beltbuster Steak. Underbar mat! När vi kommer hem så har hjärtat köpt 10 röda rosor, en påse ostbågar och chips till mig. Söt.

Lite shopping hann jag med idag ändå. En mönstrad gul/brun/grön topp, ett par svarta träningsbyxor och en hårklämma. Det var allt faktiskt. Skulle nog blivit lite till om jag hade haft mer tid. ;)

Nya höstjackan.

Kom på att jag har glömt visa min nya jacka som jag köpte förra veckan.
Syns inte så bra på bilden men den är skitsnygg!
Och världens kap, 300 kr på SALT. :)

image153

Onsdag.

Jobba 6.30-15.10
Tvätta 16-19
Laga mat
Äta
Städa
Sova

Bläää. Inte konstigt att man blir på dåligt humör.

Lite halvdeppigt.

Det började dåligt redan imorse när jag upptäckte att frysdörren stod öppen. Kollade in lite försiktigt och självklart - det bara droppade vatten och en del av maten däri var helt upptinat. Per hade visst inte stängt frysen ordentligt igår kväll så den har stått öppen hela natten. Lagom kul.
 
På jobbet börjar det med att man får höra massa obefogat gnäll. Inte massa kanske men det räckte för att förstöra min dag.

Lite senare på jobbet, en halvtimme innan vi slutar bara, står jag och pratar med Jeanette och hon berättar att hon sagt upp sig som teamleader idag. Hon orkar inte med det längre, tycker inte att det är värt allt slit. Jag kommer mer in på hennes spår (lite smådeppig som man är efter skiten imorse) och börjar tänka detsamma. Lina vill också sluta som teamleader. Jag förstår faktiskt delvis. Vad får vi för allt slit? Vem ser hur mycket vi kämpar? Hur mycket måste vi egentligen tåla? Teamleadern får verkligen ta ALLT.

Aja. Efter jobbet var det hem och kolla igenom frysen hur det gått med allt. Det verkar ha klarat sig rätt bra. Sen storhandlade jag och Per på Maxi och nu är vi äntligen hemma och ska äta middag. Nästan nio! Orkade inte fixa nån mat såhär sent utan köpte med oss sallad/kebab hem.


Hoppas morgondagen känns lite lättare.


Dagens.


Dagens outfit.

Finfint hemma.

Åhh, idag har vi gjort riktigt snyggt här hemma. Vi började det hela igår med att åka till ikea och handla lite nya fina grejer. Sen idag så satte vi igång. Vi har satt upp tavlor, satt upp hyllor på svarta fondväggen i köket, satt upp en vägg-ljusstake och satt upp en gardinstång i sovrummet. Jag är såå nöjd med resultatet, allt blev supersnyggt. Har inte riktigt hunnit fixa fint på hyllorna i köket än, bara ställt dit några blommor och värmeljus. Det ska bli lite foton och grejer där också. Det kommer bli så himla bra!

image149
Inköpen från ikea i helgen.

Robins 20-års fest i lördags.

image148
Syster, morbror och jag.

Mycket om man vill.

Färdigjobbat för den här veckan! Vi slutade 11.00 idag, helt underbart. Hela dagen kvar då ju. :) Köpte med mig två avocado-sallader på vägen hem från jobbet och åkte förbi mamma. Käkade där och sen åkte vi till centrum för att hämta ut mitt bismarck-armband som vi hade beställt. Det var en försenad present från mamma. Fint va det och precis lagom längd.

Idag ska jag och Per ha en myskväll. Äta kräftor och sen kolla på Hostel 2.

Imorgon blir det partaj hos syrrans kille som fyller år.

Tänkte att jag skulle få lite fixat här hemma i helgen. Det får väl bli på söndag det. Sätta upp en gardinstång i sovrummet, sätta upp hyllor i köket, sätta upp den nya vägg-ljusstaken, måla cd-stället?, kanske fixa tavlorna?... Finns lite att ta tag i. Hade planer på att åka en sväng till ikea först och se om man hittar något nytt roligt!

Nästa vecka börjar mitt nya liv med Friskis! Ser faktiskt fram emot det.

Såå fiiin.

Hörde den här låten på Savans bröllop och blev helt kär i den...
Dom hade spelat in en film om hur dom träffades (som för övrigt var helt
sjukt fint) och då spelades den här låten... Nästan så man fick tårar...
Deras video var faktiskt bättre än den här, men låten är heeelt underbar!



Det bästa.

Vår balkong, en härlig sommardag som i tisdags. :)

image147

Livet?

Åhh, just nu känner jag verkligen att jag vill göra nåt spännande, nyttigt och roligt i mitt liv. Inte bara samma gamla vanliga.

Framförallt, jag vill resa! Jag vill upptäcka världen. Det är min dröm.
Vinner jag på tipset så drar jag på en sekund.

- Jag vill åka på en långresa till Asien.
- Jag älskar Thailand och jag vill dit nu. Många veckor. Där är paradiset.
- Jag vill även åka till Brasilien. Karibiska öarna. USA. Ja, lite överallt.
- Jag vill börja träna ordentligt och engagera mig i träning och matlagning.
- Jag vill ha energi och lust att laga god, nyttig och rolig mat varje dag.
- Jag vill starta ett företag. Nåt jag gillar, en hobby som jag kan tjäna lite extra
   pengar på.
- Jag vill hitta fler intressen, roliga och bra saker att göra på fritiden. Blir så lätt
   uttråkad.
- Jag vill ha en syhörna hemma och sy lite egna kläder. Bli duktig på det.
- Jag vill ha mer ork att städa och göra fint i hemmet.
- Jag vill flytta utomlands ett tag och jobba. Prova nåt nytt!
- Jag vill lära mig något nytt. Nåt som engagerar mig.
- Jag vill bli gladare, piggare och få mer ork till saker och ting.
- Jag vill ha ett bra och välbetalt jobb.

Alltså... Jag vill upptäcka nya saker, lära mig saker och engagera mig i saker.
När jag är gammal vill jag kunna tänka tillbaka på livet och le.
Jag vill känna mig nöjd. Jag vill ha gjort allt det jag velat.

Jag ska göra nåt bra!

Det va den semestern det.

Slut på semestern. Inge kul alls. Juuuuust när det äntligen verkar bli "sommar" också såklart... Kanonväder hela helgen, kanonväder idag, och det verkar som att det ska fortsätta så hela veckan... Därför kändes första dagen på jobbet idag extra underbar... Inte. Kul att man själv har vart hemma i 4 veckor med regn, snacka om slöseri. Jag fick i alla fall använda klänning på jobbet idag, får väl glädjas åt det! Hoppas att vädret håller i sig till helgen nu, så man får njuta lite grann i alla fall.

image146
Dagens outfit.

I fredags.

Fredagkvällen tillbringade jag och Per med Johanna och Robin. Det blev faktiskt en riktig toppenkväll. Först gick vi ner till Runby kök & bar och åt en lyxig middag. Oxfile på planka. Smarrigt värre! Efterrätten fixade vi själva hemma hos Robin. Sedan blev det lite smyckestillverkning medan Robin och Per fixade ölen. Efter det spelade vi Absolut Överens några omgångar. Sedan blev det bad och vattenpipa i bubbelpoolen utomhus. Helt underbart! Efter badet spelade vi Absolut Överens några gånger till. Det är fan det roligaste spelet någonsin! Johanna och jag va oslagbara hela kvällen. Vid 02.00 ungefär åkte vi hem.

Här kommer lite bilder från kvällen...

image137

image138

image139

image140

image141 

image143

image144

image145


Ny dator!

Vi har köpt en ny dator! :)
Så nu kanske det kan komma lite häftigare bilder eller snygga kollage här i framtiden. ;)

Hela Runby gråter.

Bara en liten bit härifrån, på några filtar på gräsmattan där det hände, 
sitter ett gäng 16-åringar och gråter. Deras kompis är död.

Några hundra meter därifrån, i en gunga i lekparken,
sitter en tjej och gråter. Så oerhört sårad av den viktigaste.

Kul dag!

Idag på dan så var jag, syrran och mamma i Farsta centrum och kollade runt. Hittade inte så mycket, men lite shopping blev det såklart. Köpte två bikinin på rea, 20kr per del på Gina Tricot. Rätt så schysst! Sen blev det ett par jättefina Pilgrim-örhängen som också var på rea. 150 spänn istället för 300, halva priset alltså. Bara kap idag! :) Sen så åt vi lunch och fikade där också.

På kvällen så var jag och Per och spelade minigolf med Johanna och Robin. Riktigt kul. Jag vann! Efter det åkte vi hem till Robin och badade i deras "spa" utomhus. Väldigt najs! Per och Robin tog några drinkar och jag och Johanna byggde lite smycken till mig. Jag lyckades tjata till mig ett nytt set (med halsband, armband och örhängen) i svart/grå som vi gjorde iordning. :) Jag har fan köpt smycken av Johanna för nästan en tusenlapp sista tiden. Jösses. Som tur va fick jag det här svarta setet av Per nu. Min ängel! :) Sen va ett set jag köpte i för sig en present, så allt va inte till mig. Men dom är ju såååå snygga, man vill ha i varje färg! Nåja, när smyckena var klara så åt vi nybakat bröd innan jag och Per åkte hem vid 23.30-tiden ungefär.

Denna trevliga afton tänker vi faktiskt göra om redan imorgon med Johanna och Robin. Fast då blir det ännu bättre. Då ska vi äta middag tillsammans också och Per köper öl till tappkranen. Sen badar vi i bubbelpoolen ute och spelar Absolut Överens. Kanske lite kubb också. Det blir nog en bra kväll!

Sommar.

Idag har det vart sommar. Äntligen. Sista dagarna på en månads semester, då kan det komma en solig dag. Man får väl vara glad för det, antar jag. Jag och mamma åkte till beachen (Kairo) och solade i 3 timmar. Himla najs! Det va faktiskt första dagen den här sommaren som jag solar här hemma. Sen solade jag en dag på Singö förra veckan också. Så två dagars solande i Sverige på en hel sommar, snacka om pissväder det har vart. Men just nu njuter av den här fina dagen.

image136
En nyduschad älskling med en öl och vattenpipa ute på balkongen.