Drömkjolen.

Helt otroligt! Den där söta kjolen som jag skrev om i förra inlägget... (Den blågrå med svarta knappar) Idag hittade jag en väldigt snarlik kjol fast mycket finare på MQ! Känns helt skumt att jag råkade hitta en kjol idag som är väldigt lik den jag dök på igår och fastnade för på Topshops hemsida. Hade ingen aning om att MQ hade en liknande modell. Dessutom fann jag den när jag hade som värst panik över vad jag ska ha på firmafesten imorgon... Ödet?

Åh, jag älskar verkligen den här. Hög midja, skärp, fluffigt upptill, svarta knappar i fram, fina stora fickor, underbar färg, perfekt längd och härligt material. Ja, det är nog min drömkjol just nu! :) Så jäkla nöjd! Visst, jag har nyss köpt två andra superfina kjolar, men den här slår allt. Min bästa kjol nånsin. Lite lustigt att jag har köpt tre fantastiska kjolar inom en vecka, har inte köpt nån kjol innan på väääldigt länge. Tror jag är lite småförtjust i kjolar med hög midja för tillfället... :)

Här nedanför ser ni nya kjolen och den outfit jag tänker ha imorgon på firmafesten.

image392

Me like.

Underbar kjol. Hittade den på Topshop's hemsida. Älskar färgen och framförallt med dom svarta knapparna till. Tycker det är superfint med många små knappar på rad sådär på en kjol. Gillar massor!!

image391

Vackert.

image390

Tänk om det här var jag, nu.
En solbrun brunett med en underbar klänning på en fantastisk strand i paradiset.
Nä, jag är inte alls avis på den här damen...

Åh va jag längtar tillbaka till Thailand. Lyllos Virre som nyss har åkt.

La Redoute

Idag kom vår/sommar-katalogen från La Redoute. Hittade faktiskt bara en enda sak som jag riktigt fastnade för. Klänningen nedanför är fantastisk tycker jag, trots att jag egentligen inte alls gillar långklänningar. Färgerna är verkligen jag och kombinationen är underbar. Älskar blandningen brunt/orange/gult. Skulle nog beställa den om jag inte vore så osäker på storleken (36 är minsta de har..) Superfin i alla fall! Jag vill ha! Tänk att glida runt i den här i Thailand...

image387
Lång klänning med volanger i bomullsvoile. 389kr.

Kollade vidare på La Redoutes hemsida och hittade två fina saker till...

image388
Tunika/klänning i mönstrad satin. 339kr.

image389
Brun kjol i sidencrepe. 189kr.

När planeringen spricker.

Jag har vissa rutiner. En sak är att jag alltid varje söndag planerar kommande veckan när det gäller mat och träning. Storhandling en gång i veckan alltså. Matlistan hänger alltid på kylskåpet.

V.5
Måndag: Sjömansbiff
Tisdag: Köttfärslimpa, potatis, gräddsås (Träning Puls/Bas 19.00)
Onsdag: (Träning Medel 18.00) Hemmagjort mos, fiskpinnar, remouladsås
Torsdag: (Träning Puls/Medel 17.00) Stuvade makaroner, hemmagjorda köttbullar
Fredag: Firmafest
Lördag: (Simning/träning?) Nikkalouktasoppa med renskav
Söndag: Skinka, potatis, senapssås

(Råkade bli mycket potatis den här veckan, det var lite ovanligt)

Måndagen lyckades jag med, hehe. Ingen träning var inplanerad och maten blev som den skulle. :) Idag däremot så ställde jag tillslut in träningen pga att Per kom hem alldeles för sent från jobbet. Jag hade lagat mat till han skulle komma hem, och här satt jag sen och väntade... Nån olycka på motorvägen tydligen. Jag väntade och väntade (trevligare att äta tillsammans), tillslut åt jag själv och sen var det bara 15 min kvar till jag skulle åka och träna. Alldeles proppmätt! Så, med en jäkla massa dåligt samvete, hoppade jag över dagens träning. Imorgon kanske planeringen spricker helt, eftersom jag nyss blev bjuden på kalas. Då blir det varken träning eller maten som jag planerat. Men jag får se hur det blir med kalaset, finns en hel del andra anledningar till att jag kanske inte går.

Jag gillar inte när min planering förstörs. Inte på så kort varsel.

Jäklar så svårt.

Vinterfest med jobbet på fredag, vad sjutton ska jag ha på mig? No idea. Våra firmafester är ju inte direkt små heller (ca 700 pers och väldigt påkostade) så det känns rätt viktigt att ha nåt bra. Temat är Studio 54 (70-tal)... Har kollat runt som en galning i affärer sista tiden men hittar absolut ingen klänning som kan passa. Alla andra tjejer verkar ska ha något med glitter/paljetter eller struntar i temat. Om jag ska ha något med glitter/paljetter så blir det ett paljettlinne i guld och en svart kort kjol. Men det känns inge kul alls, jag vill ha nåt JAG gillar! Så jag funderar på att göra som många andra, dissa temat. I så fall vet jag inte alls vad jag ska ha, kanske nån av mina nya kjolar! Vill ju egentligen ha nån kjol med hög midja eller någon fin klänning. Så det blir väl kanske så. No paljett.


Underbara kjolar.

Idag är min bästa kjoldag nånsin. Jag och hjärtat va i stan för att vaccinera oss (andra sprutan mot hepatit A), men efter det så var shopping på Götgatan inplanerat. Det va ett bra drag, för jag hittade två fantastiska kjolar. Har letat jättelänge efter fina kjolar med hög midja, men har aldrig hittat nån riktigt bra. Alltid fel längd eller konstig passform. Men inte idag, för nu hittade jag två superfina. :) Den ena är från American Apparel, en affär som jag verkligen ändrade uppfattning om idag. Jag har aldrig hittat nåt som jag riktigt gillat där förut, men idag fanns jättemycket kul. Och H&M kan man alltid lita på!

image385
Svart kjol från American Apparel.

image386
Grå kjol från H&M Divided.

På väg upp.

Bryta ihop och gå vidare. Done. Nu har jag tjurat färdigt över jobbet.

Jag pratade med Armin (chefen) idag och nu känns det mycket bättre,
jag kommer i alla fall få en fet löneförhöjning och det är huvudsaken. :)

Nu ska jag och älskling titta på Djävulen bär Prada och äta chokladpudding med grädde, maränger och strössel. :)

Imorgon blir det vaccination och en shoppingsväng på söder. Måste hitta nåt till firmafesten! Middag hos Veronica blir det också.

Suck.

Jag har ingenting positivt alls att skriva just nu,
så det är väl lika bra att låta bli tills jag är glad.

Läckert linne.

image384

Förbannad.

image383

Vad gör man när man känner sig såhär?

Livet ät orättvist.

Än en gång får jag känna på hur orättvist livet är... Och det känns skit.

Jag är tokförbannad, besviken och ledsen på mitt jobb. Eller på min chef kanske. Jag hade mitt bedömningssamtal igår. Visst kan man vara nöjd med att få bäst betyg i gruppen, men jag är fan inte nöjd!! Jag förtjänar inte det näst högsta betyget som går att få, jag är värd det högsta. Så är det faktiskt. Jag protesterade, klagade och sa emot... Men vad hjälpte det? Han hade ju sina svar och tankar på allt om varför. Det kändes ändå okej när jag därifrån efter att han motiverat om varför, han fick mig nästan att tro på det, ändå tills jag mötte zizzi och berättade. Hon trodde verkligen att jag skämtade. Då kom ilskan tillbaka. Min teamleader tror att jag skämtar med att jag bara har fått en 4:a och inte en 5:a, för hon har bedömt mig som en 5:a i sin bedömning. Jäklar vad arg jag blir!! Jag va tvungen att gråta mig till sömns igår, och idag har jag ingen som hellst lust att gå till jobbet.

Okej, ni fattar kanske ingenting om vad jag pratar om med befattning och siffror hit och dit, men det jag vill ha sagt är att livet är jävligt orättvist! Och jag är så satans trött på att alltid bli drabbad!

Fy fan.


Det var det.

Helgen tog slut i ett naffs. Måndag igen redan.

Det känns som att det här kommer bli en tuff vecka. Bedömningssamtal (jag har inte haft mitt än så det blir denna vecka), tandläkarbesök, vaccination...
Fy, bara läskiga saker, hehe.

Missar dessutom alla Sveriges handbollsmatcher den här veckan för att jag jobbar kväll varje dag. Ingen höjdare alls. När det äntligen är massa handboll på TV... Skit också. Kvällsveckor suger faktiskt. Jag får inte träffa Per heller.

Handbolls-lördag.

Handbolls-EM är igång och det är ju underbart! Äntligen nåt KUL att se på tvn.

Hoppas bara för min skull att det kommer gå bättre för Sverige än för Kroatien nu i EM, annars kommer jag få problem med några grabbar på jobbet. Hehe.

Avskedsfest för Veronica ikväll, utgång på GM. Skulle gärna gå, men plånboken säger emot. Är verkligen helt pank nu. Det är januari och tre dagar kvar till lön, ingen bra kombination. Dessutom va jag ju ute igår och spenderade pengar... Visst kan man gå ändå utan att göra av med pengar, men jag känner inte riktigt för det. Är rätt trött efter utgången igår också. Synd bara för Veronicas skull.

Men jag får ju se Sveriges match istället. 20.15 mot Frankrike. Jag och Per ska ha myskväll med handboll och massa gott till. Det blir kul det med. Håller på med maten tillsammans nu. Fin lördagsmat ska det bli! :)

R.E.A

Ikväll har jag och hjärtat varit på R.E.A och sett showen och även ätit 2-rätters lyxmiddag. För er som inte vet vad R.E.A är så är det en humorshow med kända stå-upp-komiker. Jättebra faktiskt. Vi hade kul hela kvällen, och maten var fantastiskt god. Oxfilé är verkligen det bästa som finns!
Kan absolut rekommendera hela paketet.

image381

Älskade tröja.

Köpte en ny tröja idag, och det var verkligen kärlek vid första ögonkastet. Materialet är alldeles underbart härligt och modellen helt förträfflig. Sitter jättefint på, jag älskar den. Lite a-linje modell över den. Färgen är också toppen.

Inhandlad på H&M Trend. Extra bra att det var 10% rabatt just idag. :)

image380

(Råkar faktiskt veta att Catrin Schulman har en exakt likadan... Hehe. Nu vet ni.)

Varför så jobbigt?

Det är onsdag och jag borde träna ikväll. Jag hade ju bestämt mig för att börja hårdträna den här veckan. Men hittills har det gått skit, jag har inte orkat. Eftersom jag började veckan rätt katastrofartat med att sova 4 timmar i söndags och sen 6 timmar i måndags, så har jag vart helt slut. Och det hänger i, men igår sov jag mer. Så nu har två dagar gått utan träning, alltså borde jag verkligen träna idag. Men bläää, jag har inte lust ett dugg. Tänk vad härligt att istället ha en heeel kväll hemma med Per. Laga mat tillsammans och sen göra precis vad man vill, hela kvällen. Ta det lugnt och försöka komma ikapp. Vad säger ni? Svårt val. Jag får så jäkla dåligt samvete när jag inte tränar. Men samtidigt, hur stor skillnad gör just den här träningen!? :)

Ahhh jag vet inte. Dumma samvete.

I för sig kan man säga att jag redan har tränat idag. Har ju dansat salsa 1 timme idag på friskvårdstimmen på jobbet. Det kan väl räknas som dagens träning?


image379

Idrottsgalan.

Ikväll är det Idrottsgalan på TV. Det ska jag och bejbi titta på tillsammans.

Väntar bara på att maten ska bli klar nu. Fisk i folie och potatis.

För övrigt är jag sjukt trött. Får se om jag orkar se hela galan. Sov ju mindre än fyra timmar i natt, och det känns nu! Huvudet dunkar nå förbaskat. Men det blir nog bättre efter maten.

I veckan börjar hårdträningen igen. Nu får det va nog med slappande.

image377

Ahhhhhhh.

Precis som varje söndag efter en kvällsvecka.
Totalt omöjligt att somna!

Och jag ska upp kl. 05.15. Herregud, 4 timmar kvar!

Bedömningssamtal.

Den här veckan börjar vi med bedömningssamtalen på jobbet, eller prestationssamtal som Armin brukar kalla det. Bara namnet får en att rysa... Huh. Det blir den här veckan eller nästa, han har tänkt bli klar med alla innan januari är slut. Bedömningssamtal för 2007 alltså. Läskigt värre! Jag gillar inte sånt.

Men jag har bestämt mig för att vara rätt hård! (Hoppas jag lyckas när det väl är dags också...) Man kommer ingenstans med att vara snäll eller tänka för mycket på andra, det har jag lärt mig! I sånna här lägen måste man vara ego, fast det är svårt. Jag har alltid varit för snäll. Och brytt mig om andra. Why? Jo, jag är sån.

Men jag har börjat tänka annorlunda. Speciellt med jobbet. Det funkar inte att tänka på andra, man måste ta för sig. Jag har lärt mig den hårda vägen, och jag har lärt mig av andra. Nu vet jag vad jag vill med det här jobbet, jag vill klättra högre inom företaget. Det har jag visat ända från början. Jag kan. Jag ska fortsätta visa.

Bedömningssamtal... Jag ska tamefan tala om hur bra jag är! Vad jag har gjort, vad jag kan... Jag förtjänar verkligen ett bra betyg och en bra löneförhöjning. Har suttit ikväll och funderat på vad jag har gjort under 2007, och kom fram till att det faktiskt borde gå skitbra på mitt samtal.

- Började i Januari med 1888. Har lärt mig hela produkten och klarar målet på alla operationer. Det säger rätt mycket bara det.
- Har även lärt mig 3 operationer i Test/coat.
- Kan också i princip hela 1688.
- Utbildat nyanställda.
- Varit teamleader en hel del, alltid när Zizzi är borta.
- Endast varit sjuk 8 dagar på ett helt år.
- Lämnat in 6 st fina ideér.
- Fått högre behörighet i V-plan, TO350.
- Varit med i Core-team.

Jag har nog inget att oroa mig för. Och jag är inte rädd för att han inte ser, han har ju visat sin uppskattning förut. Och så är det på det här företaget, dom som är bäst får belöning för det också. Det är så det ska va! Jag har trots allt fått bonus 3 gånger sen jag började. :)


Monopol.

Det blev en uppesittarkväll med Monopol. Riktigt trevligt. Länge sen jag spelade det. Tänk vad man spelade det mycket när man var mindre!
Tyvärr förlorade jag... Per vann, pappa tvåa.

Nu börjar det nog bli sängdags. Jag gick trots allt upp klockan 05.00 imorse.

Wow.

Galet fin klänning! Satt och kollade runt på Asos när denna pärla dök upp.


image374

Den finns i röd och svart också, och är riktigt snygg i dom färgerna med.
Men jag skulle absolut välja den blåa, huuuur fiiin som hellst!! Vill ha nu!


    

Shisha.

image373
Per kan inte låta bli vattenpipan trots att det är vinter... Haha.

Lördag.

Längesen jag visade nån dagens outfit kom jag på.
Så här har ni dagens.

image372

...

Jävla skitdag. Eller kväll snarare.
Det värsta är att morgondagen kommer bli precis lika usel tror jag.

Slut som artist.

Fyy, jag är helt slut. Känner mig halvdöd. Har endast ätit en matlåda idag (kl.18.30). Det fick räknas som både frukost, lunch och middag. Kanske därför jag känner att jag stupar snart. Aja, nu är det bara sängdags kvar för idag.

Två arbetsdagar kvar.
Fredag 14.40-20.55
Lördag 6.00-14.00

Det kommer bli en minikort helg... :(

Sen en heeel tuuung vecka igen.

Aja, jag ska försöka låta lite positivare imorgon.
Tänkte prova äta frukost då också. ;)

Done.

Fixat och klart! The big secret... :) Det kommer bli toppen! Åh va jag längtar.

Skulle behöva fixa lite jobb nu, men jag har inte adressen till sidan hemma. Skit också. Ska nog ringa zizzi och se om hon vet den. Skulle va kanon att få det klart idag, nu när jag har tid och allt!

Ska jobba övertid på lördag. Inge vidare skoj, men pengar kan behövas.
Det är så sällan vi har övertid nu också, så det är bäst man passar på.

Vi får se.

Tänk, vi kanske bokar imorgon. Hihi. Hoppas. Kan inte säga mer.

Ny parfym?

Fick ett kanontips från en kompis på jobbet om en sida på internet med superbilliga parfymer, www.parfym.se. Min favorit börjar tyvärr ta slut, och jag bävar för att lägga ut 500 spänn på en ny. Då berättade hon om denna underbara sida. Jag va inne och kollade nyss, och jäklar vad billiga parfymerna är.

Så, mitt i när jag är som mest lyckligast över att hittat min parfym för endast 279:- så ser jag att den är slutsåld för tillfället... :(
Jaja, bara att hålla span på att den kommer in igen.

Sidan åkte i alla fall raka vägen till favorit-listan.

Tattoo.

Har hittat en jätterolig sida på internet med massa bilder på tatueringar,
spenaderade några timmar där igår kväll. :) På jakt efter det perfekta motivet.
Åhh vad jag vill göra en tatuering.

Men hur ska man våga? Och hur kan man va säker?

Det va den helgen.

Redan över. Har inte gjort särskilt mycket egentligen. I fredags blev det bara en mysig hemmakväll med god mat och buzz. I lördags fyllde morfar 65 år, så det blev en heldag hos dom. I söndags blev det lunch på Valvet med Johanna och Robin, storhandling och massa tittande på resor. Hann också med att se en film, Paradiset. Så den här helgen bestod väl mest av såndär kvalitetstid som man kan behöva ibland. ;)

Torsdags-lyx.

Idag har jag verkligen fått känna på lyx! Har fått massage två gånger på en dag. Fick även middagen lagad och serverad, hur bra är inte det? Lovely.

Först på jobbet så masserade Savan mig, typ det skönaste som finns i slutet av dagen när man har suttit vid ett mikroskop i 8 timmar och stelnat ihop. Sen hemma så lagade Per middag till mig, medan jag bara satt vid datorn. Hemmagjort potatismos, fiskpinnar och remouladsås. Efter maten tog vi ett mysigt bad och därefter kom dagens bästa. Fick massage i typ 25 minuter av min älskling. Världens snällaste.

Nu ska jag nog klara av en arbetsdag till efter detta. :)

Vill ha.

Ganska enkel men jättefin. Gillar verkligen kragen!
Funderar på att beställa en. Skulle vilja ha en i varje färg. ;)

image368   image369   image370

Blodapelsin.

En blodapelsin varje kväll har blivit min nya melodi. :)

image367

Nu vet jag.

Nu vet jag vad min tjej ska heta. :) Jag pratade med Per om namn nu och han nappade stenhårt på ett utav mina förslag. Det va dessutom det namnet som jag tror att jag tycker allra bäst om. Lustigt, helt överens på en gång. Så om vi skulle få en tjej nu så är det ganska klart... Men det kan ju ändra sig fram till att vi får barn. Som sagt, inte dags än på ett tag!! Men jag tänker inte avslöja vilket namn det är, för då snor nån annan det!

Tänkbara namn.

Sitter här och funderar på vad mina barn ska heta. Haha. Jag vet, det låter sjukt. Jag har inga som hellst funderingar på barn ännu, men namn är kul att fundera på. Jag blev så förvånad nu när Veronica fick barn i början av december. Det dröjde över 3 veckor innan dom bestämde vad deras dotter skulle heta. Lilltjejen var alltså namnlös i nästan en månad. Va!? Det förstår jag inte. När jag blir gravid så kommer jag fundera över olika namn i stort sett varenda dag under hela graviditeten... Såklart, det kan man ju inte låta bli att tänka på!? Så när bebisen sen kommer så har jag ett antal alternativ som det står mellan. Eller? Så lär det i alla fall vara för mig... Jag har redan börjat fundera ju. :)

Finns så himla många fina flicknamn. Jag kan tänka mig massor! Har alla fina namn uppskrivna på en lista som jag sparar... ;) Felicia, Isabelle, Nathalie, Alicia, Tilda, Elin, Emma, Denise, Angela, Inez och många till. Pojknamn är mycket svårare! Verkligen. Jag kan bara komma på ett namn som jag verkligen gillar: Elias. Eller Jonas också. Dessvärre passar båda väldigt dåligt ihop med Steger, som är Pers efternamn... (Om vi nu får barn ihop). Attans alltså. Alla namn som slutar på S blir konstigt när efternamnet börjar på S. Nåja, jag kommer nog hinna fundera en hel del på namn innan det är dax. Man lär ju hinna ändra sig tusen gånger också. :)

Gott nytt år!

Nyårsfesten igår hos Elin blev toppenbra. Tiden bara rann iväg, och jag tror alla hade SKITKUL! Ganska sjukt att det börjar toksnöa just på tolvslaget. När det inte har varit snö på hur länge som hellst... Nåväl, alla blev dyngsura, sminket rann och frillan var förstörd. Men vad gör väl det på nyår? :) Det var i alla fall en toppenfest, jag hade jättekul och kom i säng vid fyra. Här kommer lite bilder:

image352

image354

image355

image356

image357

image358

image360

image361

image362

image363

image364

image365