Time to leave.

Dags att lämna kylan och snön för lite sol och värme! :)

Vi hörs när jag är tillbaka!

Kram!

Fullt upp trots krasslig.

Fick hoppa över träningen idag, känner mig inte frisk än. Det kändes bra igår kväll men idag på jobbet var jag helt slut och kände mig jättekrasslig... Känner mig så svag i kroppen, kan ju bero på att jag knappt ätit något på 2-3 dagar.

Istället är jag hemma och "jobbar"... Kul kul. Känner mig lite tvungen för att hinna med. Idag fick jag nämligen alla bedömnings-papper av min chef som hon vill ha in redan på fredag. Shit, inte lätt att sätta betyg på alla i gruppen och göra en rättvis bedömning när man bara har 2-3 dagar på sig. Egentligen ska papprena vara inlämnade medan jag är i Thailand, men därför måste ju jag lämna in dem innan jag åker, dvs på fredag. Jag ska alltså sätta betyg på alla i min grupp inom fem ollika områden: Produktivitet, Kvalitet, Samarbetsförmåga, Personligt åtagande och Ständiga förbättringar. Det är efter dessa bedömningssamtal som man kan få ovänner, hehe. Hoppas det går bra!

Fan, för mycket!

Håller på och packar... Jag och Per tänkte packa i samma resväska på vägen ner, och sen köpa en resväska till i Thailand! Köpte en i Bangkok förra gången och den är skitbra och var billig! Plockade i nästan all packning nu och skulle kontrollväga... 20,9 kg. Fan! Lite för mycket, och då har jag inte ens packat neccesären och mina skor. Men det ska nog ordna sig, får ha lite extra packning i handbagaget bara! :)



Storhandling.

Vi har varit på CoopForum och storhandlat nu, hade nästan ingen mat alls hemma. Köpte mat för hela veckan och handlade på oss lite grejer inför resan (tidningar, solskydd, schampoo osv), 1400kr slutade det på... Jösses vad dyrt det blev! Brukar bli mycket billigare när vi storhandlar. Men vi köpte mycket extra mat som var på erbjudanden så frysen kommer i alla fall inte vara tom när vi kommer hem sen... :) Och 7 tidningar + 2 solcremer kostar ju en del, sen var det massa annat dyrt i vagnen också!

Inte långt kvar nu.

Cool väska.

Sitter och kikar runt på kläder på internet, vad ska man annars göra när man är hemma och är sjuk? Hittade denna sköna väska på Lindex. Vet inte riktigt om jag tycker den är fin eller ful, men cool i alla fall! Ska kika på den i verkligheten senare!

Magsjuk.

Mår jättedåligt idag, tror det är magsjuka eller nåt. Mår så illa, känns som jag ska spy hela tiden. Kallsvettas, diarré... Det började igår men idag är det värre. Åkte faktiskt till jobbet, trodde att det skulle funka att jobba men jag fick vända och åka hem igen. Kallsvettades nå grymt i bilen och fick världens kramp i magen så jag visste inte hur jag skulle klara att köra hem ens. Inge vidare, så idag blir jag hemma!

Typiskt att bli sjuk just innan Thailand, men det är som vanligt för mig! Varje resa! Men det kanske är bra att det kom nu innan, så kanske jag slipper va sjuk på resan istället. Hoppas.

SNÖ!!

Det snöar ute!! Inte lite heller, vilka jäkla flingor!

FY FAN VA SKÖNT ATT VI ÅKER TILL SOLEN OCH VÄRMEN PÅ LÖRDAG :)

  


Just det, glömde visa överraskningen.

Detta fick jag av  Per när jag kom hem från jobbet i fredagskväll! :)


Skumt.

Per och jag satt halva natten och kollade idol-klipp på youtube. Samtidigt åt vi lösgodis och han drack öl... Plötsligt får han världens jävla allergiska reaktion, som bara han kan få ibland. Vete fan va det kom ifrån, men va vi skrattade. Plötsligt blev han bara knallröd och huden brann nästan, men det va ingen fara! Hehe, vi har lärt oss av tidigare erfarenheter.

 
Inte helt nykter, därav det fiiina ansiktsuttrycket... Hehe.

Fan va skönt!

Bortamatch i Rimbo kl.18.45 en lördagkväll! Lite halvjobbigt sådär i förväg, men vilken match det blev. Vinst med 32-27, så jäkla skönt!! Och det kan ha varit mitt livs bästa match... :) 6 mål gjorde jag, egentligen 7 men ett dömde de stegfel+frikast på istället för mål. Inte varje dag man gör 6 mål! Underbart när det går så bra ibland, allt satt - kantskott, kontringar, genombrott! :) Skitkul match att spela, och så skönt att slå Rimbo.

Imorgon ska jag packa och förbereda inför resan! Sista lediga dagen innan vi åker! :)

Snyggt.

Har aldrig vågat klicka hem nånting från Stylebystars, men jäklar vilka fina klänningar de har ibland! Dessa tre skulle jag gärna ta med till Thailand.

   

Det närmar sig fort.

9 dagar kvar, herrejösses vad lite! Inte nu i helgen men nästa helg! :) Hur ska jag hinna med? Har tvättstugan idag, kanske sista tvätten innan resan. Sen ska jag bara handtvätta några klänningar som ska med också, men det får bli i helgen. Måste packa i helgen också, och hjälpa pappa att packa, känns säkrast så. :) Växla pengar, handla grejer till resan, stryka kläder... Tiden går för fort!

Sista arbetsdagen för veckan idag känns det som. Imorgon har vi årets stora inventering när vi ska räkna både alla komponenter och alla TO:n. Det tar sin lilla tid, och sen får vi titta på film eller nåt medan cheferna stämmer av allt mot systemet. Är det stora diffar så får vi räkna om vissa grejer. När allt verkar ok, då får vi gå hem. Ingen höjdargrej, jag gillar bättre att tillverka elektroder! Men men, förhoppningsvis får vi godis och läsk till filmen som förra gången. :)

Rodrigo slutar idag, så det blir fika nu igen. Synd på en bra kille!

Thai-pengar.

Nu har jag reserverat pengar! Thailändska Baht för 50 000 svenska kr.
Lugn, det är inte bara till mig, vi är 5 personer. :)


Saffranslax.

Provade ett nytt recept idag, lax med saffranssås och morötter. Helt okej!


Minnen.

Sitter och tittar på gamla bilder. Känns nästan lite sorgligt att se hur lycklig man en gång varit. Jag mådde bra, jag va glad, lycklig och så nöjd med att ha världens bästa pojkvän. Mår inte lika bra längre, faktiskt. Jag vet, jag blir alltid lite deprimerad när det blir vinter, men det här är nog nånting annat. Thailand kommer väldigt lägligt nu och jag hoppas att det ska hjälpa till att få ordning på saker och ting. Jag vill att det ska vara som förut. Glädje och lycka.

Bilder från Island -06, kanske den mest underbara resan!
















Helgens bilder.

Wallmans i fredags.







"Biff & Bowling" i lördags.


Redan slut på helgen.

Den här helgen försvann i ett naffs, inte bra. Men mycket skoj har jag hunnit med.

I fredags var vi på Wallmans med jobbet. God mat och kul show! Måste dock säga att det var både bättre mat och bättre show förra året när jag och Per va där. Men kul var det i alla fall!

I lördags hade vi handbollsmatch hemma mot Upplands Tuna. Inte så mycket att prata om, det var en usel match men vi vann!! Det är det viktigaste. :)

Sedan var det bowling och middag på resataurang med Pers föräldrar och ena syster. Jäklar vilken serie jag fick till, 139 poäng! Jag vann första serien överlägset och fick en medalj, hehe. Andra serien gick sämre, då vann Per. God mat och trevligt sällskap.

I söndags var vi först i Väsby centrum och fikade med pappa, firade Fars dag litegrann. Satt där länge och pratade och åt godsaker. Jag, syrran, Pappa och Per. Shoppade även ett par badbyxor till pappa som han får inviga om två veckor. :) Efter det så åkte jag och Per mot Kungens Kurva för att spana in den nya affären Hornbach, ganska likt Bauhaus var det. Kul alltså. :) Därefter åkte vi till Älvsjö och gick på Allt om Mat-mässan (som egentligen var det vi skulle åka till..) Massa provsmakning av sprit och dricka blev det där för Per, jag fick köra hem... Men efter mässan åkte vi inte hem utan fortsatte vidare till Ikea i Kungens Kurva, för att kolla på kök. Det blev en lång heldag tillslut, åkte hemifrån vid 11 och kom tillbaka vid 20.30. Men en kul dag. Några ideér rikare! Hehe.

Sen på kvällen beställde vi Taxfree-grejer till flyget. Mindre än 2 v kvar nu!

Det var min helg det!

Ont i huvet.

11 timmars arbetsdagar börjar bli en vana nu. Det blir var och varannan dag numera och det börjar kännas. Jag hinner fan inget annat. Jag har ont i huvet för tillfället. Kanske beror det också på lite strul som vi hade på jobbet idag. Det är hårt att vara teamleader, ca 1-2 timmars övertid varje dag för att hinna med allt. Synd att dom inte förstår hur mycket man sliter för dem.

Imorgon måste jag tyvärr visa min hårda sida och gnälla lite, Eman också. Dags att säga ifrån, och vi ska ta det inför alla. Jag och Eman måste visa var gränsen går nu. Gillar inte när man utnyttjar att vi är schyssta.

Wallmans på fredag!
Biff & Bowling på lördag!
Skoj skoj.

Dags att skriva packlista.

Fy fan va nära det är till Thailand nu. 17 dagar. 13 arbetsdagar. Jag ska sätta mig och börja skriva packlista nu tänkte jag! :) Kolla igenom garderoben, planera vilka klänningar som får följa med, vilka outfits jag ska ha, vad som behöver strykas och tvättas innan resan. Jag älskar planeringen innan!


Förra resan... Per och Robin snorklar i Alanya. (Aug-08)

Nyklippt.

Va hos frisören idag. Nu är det kort igen!


Fest hos Carlota + utgång i lördags.




























Helgen.

Har haft en jättekul helg, speciellt i lördags då Carlota hade födelsedagsfest för att hon och Noppan fyller år! Massa härligt folk från jobbet, underbart god thai-mat som Noppan hade lagat, kareoke och sen utgång i stan.

Det blev ingen klippning i lördags, däremot har jag bokat en klipptid på tisdag hos MIN frisör! Jag har hittat henne, superglad är jag för det. :) Va riktigt nervös i lördags när jag skulle behöva testa nån ny frisör, men vad händer, jo jag träffar min frisör Meral där! Tror jag sken som en sol när vi sågs, hehe.

Idag va jag och syrran i Arninge och Täby. Vi började med massa tittande på inredning och kök. Jag vill göra om köket nu nu nu, har jag sagt det förut? :) Sen kollade vi på kläder givetvis också, det blev en tröja och en klänning för min del. Svarta båda två faktiskt, lite ovanligt för att vara jag.

Och vet ni vad jag precis har gjort nu...? Skrivit ut våran Thailands-biljett!! :) Det betyder att det bara är 21 dagar kvar till avresa! Fy fan va nice, tiden springer iväg... Snart åker vi!

Nu ska ni få lite bilder från i lördags, of course.

Jag vill tatuera mig.

När ska jag våga? När ska jag sluta tjata om tatueringar, och göra en på riktigt istället? När vet jag om det är rätt och om jag klarar av smärtan? Måste chansa, nu eller aldrig? Senare eller ännu senare? Jag vill!! Kommer inte hinna innan Thailand i alla fall, om tre veckor ska jag ju sola och bada...

Jag vill ha en tatuering i nacken längs ryggraden, så jäkla snyggt. Älskar Victoria Beckhams, men jag ska förstås ha nåt bättre motiv. Men vad?



Har även fastat för tatueringar i sidan som dessa två nedan... Grymt snyggt, om man har rätt kropp för det. Dessa två personer är ju modeller båda två, kanske inte är lika snyggt på mig?

 

Sen har jag länge velat ha en på foten! Jag måste få min tattoo på foten! Så himla fint. Funderar på denna som jag har ritat. Syns inte så bra, men den är jättefin tycker jag. Vad tror ni? Nu får ingen annan sno mitt motiv bara, hehe.





Ärligt talat, vad ska jag göra tycker ni? :)

Jag lever fortfarande.

Lite dåligt bloggande, I know. Det här har varit en jobbig vecka, på flera sätt, det är därför. Har inte haft så mycket att skriva. Men det kommer alltid ups and downs. Ibland mer inlägg, ibland mindre. Ok?

Nu är jag i alla fall här igen. Och det är äntligen helg.

Får se vad den här helgen har att bjuda på. Förhoppningvis en klippning imorgon bitti. Det behövs verkligen!! Sen förbi ett bageri innan farmor kommer på besök för att fira mig litegrann. Sen blir det eventuellt fest i Bagarmossen hos gulliga Carlota. Om jag hinner och orkar. Det börjar egentligen med middag klockan 17, men det blir nog lite tight eftersom farmor kommer hit kl.14. Får se om man orkar pallra sig till Bagarmossen efter det, festen blir nog i alla fall skitkul. Partaj med arbetskamraterna. Nåja, vi får se vad som händer och sker.