Inte ensam längre, nu blir vi två.

Idag börjar Eman som teamleader och hon blir nu min närmsta samarbetspartner. Nu har jag haft ansvaret för två områden en tid medan dom sökte ny teamleader, efter att Eddie slutade. Men från och med idag är det Eman som blir ansvarig för första halvan, och jag kan koncentrera mig på min halva igen. Blir lite lugnare för mig, att bara ta hand om MITT område, inte om två som jag gjort nu. Det va rätt mycket att ha hand om 20 pers och tre linor... Nu blir det mer normal dos av jobb. Jag gillar Eman dessutom, så jag tror att det kommer bli skitbra! :)

Min dag.

Födelsedagen blev väl inte helt okej. Jag tror inte jag vill gå in på varför här i bloggen. 

Några paket står fortfarande på bordet, oöppnade...

Hade i alla fall ganska trevligt på jobbet, jag bjöd på blåbärs-tårta.
Alla sjöng för mig när jag höll i mitt dagliga möte med gruppen. Lite pinsamt.

Fyller år idag!

Happy birthday to me! Blir inte mycket att fira i för sig. En lunch/fika med mamma och syrran, sen läkarbesök och sen jobb 15.10-22.55. Himla skoj födelsedag va, men så kan det bli när man fyller på en måndag.

Jag ska i alla fall fall köpa med mig tårta eller fika till jobbet och bjuda på... :) Attans alltså, en i min grupp lyckades få reda på att jag fyller år idag, så då är man väl illa tvungen... Hehe, hade hoppats på att ingen på jobbet skulle veta om det, så jag kunde låtsas som ingenting. Men inte då, bäst att fixa tårta nu när dom ändå lär sjunga för mig och allt... Jäkla facebook! :)

Mysig tjejkväll.

Igår kväll träffades vi tjejer i stan för lite middag och mys! Jag, Nettan, Carro och Camilla. Den andra Carro kunde tyvärr inte hänga med, annars skulle vi vart hela gänget. Först åt vi mongolisk och asiatisk buffé på Bamboo City på drottninggatan. Jättegott och trevligt. Sen åkte vi till Ballbreaker och spelade bowling och shuffleboard. Tokroligt. Sånt borde man göra oftare.


På Ballbreaker igår. Dom bästa.

Leas dop.

Vi var på dop igår. Våra kompisar Micke och Jessica fick ju en dotter i somras, lilla Lea. Jättefint dop. Det bästa var när Mickes systerdotter sjöng "Utan dina andetag" i kyrkan, så fint!












Billigt fint.

Grymt bra med billiga örhängen från H&M, ibland har dom riktigt snygga! Köpte tre par igår, två av dem kostade bara 19,50kr. :)


Dålig bild..

Naturlig eller plast?

En liten utmaning...

(x) Mascara över 100 kr
(x) En plattång
(x) En locktång
(x) Designparfym
( ) Foundation över 200 kr
( ) Ögonfransböjare
( ) Olika borttagningsmedel
( ) Speciell hårbalsam i en sprayflaska
(x) Läppglans över 100 kr
( ) Hårinpackning
( ) Bodybutter
(x) Bodylotion
(x) Parfym över 300 kr

Summa = 7

Du ...
(x) Använder locktång/plattång varje dag
( ) Använder foundation varje dag
(x) Använder mascara varje dag
( ) Använder kajal varje dag
( ) Använder läppglans varje dag
( ) Använder bodybutter varje dag
( ) Använder bodylotion varje dag
( ) Använder ansiktsrengöring varje dag
( ) Använder hårinpackning varje dag
(x) Använder hårspray varje dag
( ) Tränar på gym
( ) Klipper dig varannan/varje månad

Summa = 3

Du har...
( ) Tonat håret
(x) Färgat håret
( ) Hårförlängning
(x) Piercat dig
( ) Tatuerat dig
(x) Tagit hål i öronen

Summa = 3

Totalt: 13

0-10 Den naturliga naturligaste tjejen.
10-15 Konstgjord behandlad blomma.
15-20 Kanariefågel i nordisk miljö.
20- 25 Du är en fryst jordgubbe.
25-30 Barbiedocka. Bara plast.


Nya köket.

Fy fan va svårt det är att bestämma sig! Ska köket gå i ek+svart eller vitt+svart? Gillar båda alternativen så mycket, och med alla andra tillbehör som vi har tänkt så blir båda skitsnygga på sitt sätt! Jag vill ha båda!



eller



Det blir i alla fall svarta "vitvaror" och svart bänkskiva (hellst i sten).

Hjälp mig. Vad tycker ni? Vita luckorna ger ett ljust och fräscht kök medans ek ger ett mysigare lite murrigare kök. Vi har en väldigt ljus lägenhet, ska vi fortsätta på det eller bryta av med lite murrigare?

Nya klänningen.

Kan ni fatta att den här blåsan bara kostade 249kr?? Det kan inte jag.
Funderar på att köpa en i svart också. Den här ska med till Thai!


Syns inte så bra på bilden, men den är i jättefint lyxigt tyg, perfekt hallonröd färg och har en stor fin rosett på ena sidan.

Å herregud.

Det är bara 4 veckor kvar till Thailand. Galet va fort tiden går. Jag, Per, Pappa, Johanna och Robin ska ha två fantastiska veckor i paradiset, det kan bli hur härligt som hellst. Inte långt alls kvar, jag blir nästan lite stressad när jag tänker på det, bäst att börja skriva packlistan tror jag! När vi bokade resan var det nästan ett år kvar...






Thailand -07.

Hilda i Singing Bee.

Jag kikade lite på Singing Bee ikväll, första gången jag såg det programmet, och vad ser jag? Hilda sitter i publiken!! Hon var i bild tydligt två gånger. Kul, fin du var på tv gumman! :) Och förra programmet var en som jag känner med och tävlade, men det missade jag att kolla på. Synd, hade velat se om han var bra. ;)



För några timmar sen var jag, mamma och Per på Söder och åt på restaurang. Jag åt en tokgod oxfilé med klyftpotatis och tzatziki. Hur gott som hellst. Dessutom hann jag med att göra två superfynd också i Götgatsbacken. En underbar röd klänning och ett par jeans-leggings. Happy friday!

Mycket handboll ikväll.

Väntar på att Per ska komma hem med en smarrig thaiwok som vi ska äta till middag. Jag är så glad att det öppnade ett thai-ställe med hämtmat för några månader sen alldeles nära oss. Ha köpt mat där ett gäng gånger, billigt och supergott. Vi köpte mat därifrån senast i söndags, och nu fick det bli idag igen. Perfekt när man har det stressigt, för man får så mycket mat att det räcker till både middag + matlåda. Fantastiskt.

Ikväll är det handboll för hela slanten! Först dammatch i Vikingahallen (Skånela-Skuru), sedan har vi träning efteråt i Grimstahallen. Det blir en helkväll och jag lär inte hinna få mycket sömn i natt, men det får man ta.

Lön idag, jihoo!

..Hoppas hoppas att det gick bra på telefonmötet idag..

Utarbetad.

Idag har jag en ledig kväll, så jäkla skönt. Har så grymt mycket på jobbet nu så det har blivit övertid rätt många dagar i rad nu. Jag va tvungen att  sova middag en sväng innan träningen igår, och idag somnade jag också i soffan en stund. Per är på innebandy nu, jag ska ta en varm och skön dusch och sen lägga mig tidigt i sängen med en inredningstidning eller två tänkte jag. Japp, det ska jag göra. Hur najs som hellst. Bara jag inte somnar på en gång... Har kvar några goda kärleksmums från festen också att smaska på till tidningen, vilken vardagslyx.

Imorgon ska vi åka med handbollslaget och kolla på Skånela-Skuru innan träningen. Ska bli skitkul, jag har inte sett Skånela nåt den här säsongen än. Spännande. Då ska jag heja på Åsa och gänget!

Grattis älskade bästis! :)


Oh yes.

GinaTricot har öppnat webshop! Hur bra som hellst!! :)

Födelsedagsfesten.

Jag tog inte så många bilder på festen igår, hade så mycket annat att hålla koll på. Men det blev en lyckad fest tycker jag! Hade jättetrevligt, och maten verkade gå hem. :) Fick fina presenter också, tack alla! Synd att Erik inte kunde komma, men vi får ses en annan gång. Jag vet att du läser bloggen nu, grattis till älgen! :)

















Fick en ny kamera i present, så det här kanske blir sista bilderna med den här kameran. Våran kära kamera, älskar den och bilderna bli skitbra, men tyvärr har displayen pajat. :( Hoppas att den nya är bra nu, jag är ju rätt tjinkig med kameror och vill ha BRA foton!! Älskar att fota på semestrar och sånt. Men vi får nog säga hejdå till den här kameran tyvärr, och välkomna den nya! :) Den ska ju vara grym!

Bakning.

Eftersom jag och Per ska ha födelsedagskalas med släkten här hemma imorn så har det bakats en massa igår och idag. Lika bra att slå på stort och baka flera grejer när man bara har födelsedagskalas en gång per år. Ganska kul när man hjälps åt faktiskt. Först syrran och jag, sen jag och Per. Jösses vad fint vi gjort.


Therese bakar.


Superfina cupcakes va? :)


Per bakar.


Vilken kille man har!


Dessa bakade jag och Johanna igår.

Nu fattas bara två jordgubbstårtor som jag ska baka efter handbollsmatchen imorgon! Sen ska jag bjuda på världens godaste middag också. :) Hoppas det blir en bra fest och att all mat och bakning uppskattas! ;) 

Nu börjar det bli dags att koppla av för kvällen...

Lite bilder från Nettans och Mickes inflyttningsfest i lördags.














Lista...

FAVORIT..

Mat: Oxfilé
Låt: Oj va svårt. Kan inte säga bara en.
Sak att göra: Shoppa
Sport: Handboll
Dryck: Mjölk
Kläder: Fina klänningar.
Film: American History X.


HAR DU NÅGONSIN:

Gråtit över en pojke: Ja, ett antal gånger.
Gråtit över en flicka: Ja, det med.
Ljugit för någon: Jo såklart nån gång.
Varit i slagsmål: Nä.
Blivit arresterad: Ja, faktiskt. Hehe. Vi var 16 år och åkte 3 pers på en moppe.


ANTAL..

Gånger du varit kär: Hmm, några.
Gånger ditt hjärta brustit: Minst en gång.
Killar du kysst: Hehe, har aldrig räknat.
Gånger ditt namn varit med i tidningen: Hmm, det hände väl när jag spelade i Skånela.
Ärr du har på kroppen: Inget tror jag.


VAD/VILKET..

Ska bli skoj: Thailand i november.
Ska inte bli skoj: Gå upp tidigt imorgon.
Sparar du till: Resor!
Väntar du på: Thailandsresan.
Pålägg som gäller: Messmör.
Dagens dryck: CocaCola.


SENASTE..

Personen du fick mail av: Damir.
Personen du fick brev av: Svärmor.
Personen du fick sms av: Johanna.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Johannas födelsedag?
Saken du köpte: Strössel faktiskt, hehe.
Du hade kul: På jobbet idag.

Hur tidigt stiger du upp: Kl. 05.15 ojämna veckor, kl. 9-10 jämna veckor.
Gillar du att slåss: Nej.
Vad ska du göra ikväll: Klockan är 00.20 nu så jag ska väl inte göra så mycket mer. Tänka igenom vad som måste fixas imorgon inför festen och sen lägga mig i sängen och titta i en inredningstidning.
Är du seriös: Ja, ganska.
Vad är du allergisk mot: Nästan inget. Ananas bara?
Var har du ont: Oftast i axeln.
Använder du hårspray:  Ibland.
Kan du stå på händer: Ja, en kort stund.
Favorit serie: OC.

Håkan Hellström eller The Ark: Håkan Hellström förstås!
Bright eyes eller Lars Winnerbäck: Äh, ingen.
Salt eller socker: Gillar båda.
Gillar du ketchup: Bara till köttbullar och makaroner, aldrig annars.
Är du glad nu: Ja.
Var du glad igår: Ja.
Känner du nån som jobbar på sjukhus: Ja, flera. Mamma till exempel. :)
Vad dansar du till: Partymusik såklart.
Stockholm är: Bäst.
Göteborg är: Också jättebra!
Kan du sjunga: Nä, inte bra alls.
Mer värt än guld: Nära och kära.
Spaghetti eller makaroner: Spelar inte så stor roll.
Ett land jag helst vill besöka: Brasilien.


Firmafesten, Pacemakern 50 år.


Delar av mitt team närmast i bild. Noppan, Mehran,Carlota, Malin och Habib.


Mehran, Eddie, Noppan, Carlota och Sharam.


David Hellenius.


Bounce dansar.


Jag och Damir.


Regina, Jeanette och Lina.


Jag och Jogge.


José kramar sönder mig, haha.


José och jag.


Jag och Sara. Nån som röker framför?


Sara och Saffa.


Eddie och jag, sista gången...

Gaaanska många tidningar.

Tyvärr köpte jag inga inrednings-prylar alls på mässan, även om det fanns en hel del grejer jag ville ha! Vad jag däremot köpte var en hel drös med inredningstidningar. :) Kanon ju! Jag tror nästan alla inredningstidningar var där och sålde i varsina montrar... Sånt gillar jag att bläddra i och nu kostade dom nästan inget på mässan! Jag köpte från flera olika ställen och i slutändan blev det 18 tidningar för totalt 145kr. 8 kr styck om man slår ut det, rätt billigt alltså. Nu har jag massa kul läsning ett bra tag framöver, skitbra!


Toppenhelg.

Den här helgen har varit proppfull med roliga saker. Har inte haft en sekund ledigt känns det som, men det gjorde inte så mycket för det var så mycket skoj som hände!

I fredags var det firmafesten som var hur kul som hellst! Jag visste det innan, men det blev faktiskt över förväntan. Eller vad sägs om att David Hellenius (från Let´s Dance m.m) var konferencier, Bounce var där och dansade, en känd komiker uppträdde, det var liveband och massa mer. En god tre-rätters-middag fick vi också och sen var det fullt ös på dansgolvet och i baren. Hur bra som hellst! Man längtar alltid till nästa firmafest när man går hem, hehe, självklart var jag där till stängning!

På lördagen var det upp kl.9 som gällde, handbollsmatch i Lidingö. Behöver inte säga så mycket om den, vi förlorade och spelade skitdåligt! Hoppas att det var säsongens dipp, flera sånna dippar vill vi inte ha. Jag är dock ganska nöjd med min egen insats, börjar få mer självförtroende i avsluten nu! :)

Lördagkvällen spenderades hos Nettan och Micke som hade inflyttningsfest! Trevligt förstås!

Idag söndag så var vi på Hem och Villa mässan i Älvsjö. Jag älskar ju som bekant inredning och mässan var skitrolig. Hann nästan inte kolla igenom hela, skulle åkt dit lite tidigare för det fanns så mycket kul där!! Per och jag funderar ju dessutom på att renovera kök och badrum hemma så det var kalas att se så mycket sånt på samma ställe. Mycket inspiration blev det, nu är jag ännu mer sugen på att renovera!

Hemma och har nyss ätit middag nu, det blev sent. Tyvärr kan jag inte koppla av än, för nu måste jag och Per planera våran födelsedagsfest som vi ska ha nästa helg. Jag jobbar kväll i veckan så då ses vi ju knappt. Måste bestämma all mat, fika, dricka och skriva upp vad som ska handlas! Det verkar bli en dyr historia...

Mina inköp från mässan ska ni få se i nästa inlägg.
Partybilder kommer nog i veckan.

Eddies sista dag, firmafest ikväll.

Eddie slutade på jobbet idag. Min närmsta samarbetspartner. Det är han och jag som har hand om ett område tillsammans, vi har varsin halva. Nu blir jag ensam teamleader där tills dom tillsätter en ny! Kommer sakna Eddie, det var lite sorgligt att säga hejdå idag. Man såg att tårarna inte var långt borta. Jag är nog den som kommer märka mest att han slutar, det är ju han som jag planerar med och bollar ideér med. Nu blir jag plötsligt ensam ansvarig för ett väldigt stort område, men jag ska klara det! Ett sätt att växa snabbare. :) Men vi ses en sista gång ikväll, på firmafesten!

Firmafest ikväll som sagt i Nacka strand. Jag är riktigt laddad, det ska bli skitkul. Dags att börja göra sig i ordning nu kanske, tar ju ett tag att åka dit i köerna och middagen börjar halv sju. Hoppas på god mat, bra musik och ett jäkla hålligång. Människorna är alltid kul på mitt jobb så firmafesterna brukar va toppen!

Nu måste jag börja pudra näsan och sätta på mig partydressen...

Bilder kommer nog imorgon, om jag hinner sitta vid datorn nåt innan nästa fest imorn! ;) Annars får ni två dagars festbilder på söndag. Mycket fest nu i helgen!

Nyfärgat hår.

Testade en ny nyans och jag är skitnöjd med resultatet.


Dagens teknik är fantastisk.

Haha, jag pratar i telefon med mamma om morgondagens festklädsel (Vad ska jag ha på mig? Är det här bra?) samtidigt som Per får ta foton på mig som vi sedan skickar över till mamma för att se vad hon tycker. Ville ha lite råd om kläderna och just vid det här tillfället så diskuterade vi om jag skulle ta svarta eller bruna skor. Klart man måste se i verkligheten för att veta. :) Jag tror jag kör på bruna faktiskt! Imorgon blir det världens fest, och jag tror att denna outfit kommer bli skitbra!


Bortse från mitt ofixade hår och ansikte, det blir bättre imorrn! ;)
Dessutom har jag färgat håret också alldeles nyss, ej på bilden.

Pacemakern 50 år.

Idag var en stor dag på mitt jobb. Hela den här veckan har vi jubileumsvecka med massa kul ståhej men just idag var den stora årsdagen. 8 oktober 1958 opererades den första pacemakern in. Vilken sensation. Rune Elmqvist hette läkaren och ingenjören som både kom på den och operarade in den, Arne Larsson hette patienten som fick den allra första pacemakern.

Just idag firade vi rejält på jobbet. Vi fick se en jättebra film om hur allt började som företaget hade gjort, en patient var där och berättade och blev intervjuad (grymt intressant, extra kul att hon var ung och ändå hade haft pacemaker i tio år, många tänker att det bara är gamla människor som får pacemakers. Det är faktiskt även unga och t.o.m barn som tack vare pacemakern kan leva ett helt normalt och långt liv.), regionschefen från USA var där och pratade, våran vd pratade, vi överlämnade en stor check pengar till hjärtebarnsfonden från vårat företag. Dessutom var pensionärer inbjudna också som jobbat på St Jude Medical under dessa år och varit med om företagets utveckling, det var lite kul. Sedan fick vi världens godaste tårta innan vi gick hem.

I måndags inledde vi jubileumsveckan med en "framtids-proffessor" som höll en jättekul föreläsning, vdn pratade och vi lyssnade på en debatt med hela företagsledningen om framtiden. Sedan skålade vi med Pommac och åt snittar.

Imorgon har vi innovationsdag hela dagen, inget jobb i produktion alltså. Sedan avslutas veckan med en hejdundrande firmafest på fredag!! Ser fram emot den. :)

Idag blev man verkligen påmind om vilket fantastiskt kul och viktigt jobb man har, och hur jäkla intressanta saker vi  jobbar med. Man blev till och med lite rörd och stolt. Vi gör nånting fantastiskt!


Tårtan vi fick idag med våran logga på. :)

Känsliga läsare varnas.

Kom just på att jag har en hel mängd fotografbilder kvar som jag inte har visat än... Kommer ni ihåg att jag berättade att vi tog bikinibilder också, tror inte jag har visat några av dom här i bloggen!? Håll i er nu, idag är jag snäll! Nu blir det lite lättklätt i bloggen, känsliga läsare får blunda. Kanske kommer ångra att jag visar bilderna här, men va fan, dom är ju så fina eller hur! :)
Jag bjuder er på 4 st den här gången!









Min skatt.

Pers födelsedag.

Per fyllde 26 igår, det firade vi lite smått med att bjuda hans föräldrar på middag och tårta. Inte så spännande att fylla år på en måndag, då räcker middag och tårta bra. Vi ska ha en större fest senare för både han och mig istället!

Grattis älskling!


2 poäng.

Vi vann våran första seriematch!!

Kändes verkligen inte som det när det var några minuter kvar och vi låg under med 18-22, då tog vi time-out och vände därifrån till vinst med 23-22. Hur grymt som hellst, inte annat än att man blev lite imponerad av våran instats. Annars var det ganska jämnt hela matchen, det var en bra match! Det va så jäkla kul att spela idag och helt underbart med vinst i premiären! Fan va vi är bra! :)

Jag är riktigt nöjd med min egen insats också, skönt när det går bra ibland! :)

Nästa helg spelar vi borta mot Lidingö.

Seriepremiär!

Den efterlängtade seriepremiären, idag gäller det!! Vi börjar med hemmamatch. Herregud, jag har inte kunnat träna på två veckor nu... Katastrof. Hoppas det går bra ändå! Vore kul att starta serien med vinst.

12.45.
BSK - Vassunda.

Ond-test.

Du är 14% ond!

Du är en aningen ond, fast i smyg!


Haha, 14%, det var ju inte farligt alls!!

Trodde jag var mer ond än så efter den här veckan... :)

Dumma internet.

Mitt internet har inte funkat på flera dagar, därav ingen bloggning.

Men nu är jag tillbaka. Internet lirar.

Bara så ni vet. :)