En heldag i Smara.

Jag och Per va och hälsade på farmor och Birger på landet idag. Det blev en heldag där ute, vi åkte vid 11.30 och kom hem rätt så nyligen. Det va riktigt trevligt faktiskt, det kändes verkligen som semester måste jag säga. Ingen stress! Vi hade rätt kul och det kändes bra att ta sig lite tid och umgås med dom, vi hade ju ändå inge brottom. Så vi blev där hela dagen och det kändes skönt efteråt. Dom blir ju så himla glada när man hälsar på och tar sig lite tid att umgås.

Så dagen började med att vi fick lunch när vi kom dit. Efter det blev det massa fika. Sen spelade vi två omgångar maxi-yatzy. Riktigt kul, jag vann ena och Birger vann andra. Sen blev det ett litet uppehåll från allt regn, då tog vi en promenad ner till badet och kollade. På vägen tillbaka från badet stannade vi och plockade blåbär. Det fanns massor så vi blev kvar ett tag i skogen, plockade minst 2-3 liter som vi fick med oss hem. Fick också med oss ca 1 liter nyplockade jordgubbar. Sen när vi kom in igen så lagade jag och farmor middag tillsammans. Jag gjorde kycklingfileér med sås och farmor fixade nån grönsaks-gratäng (nästan som omellette, skitgod) och råris. Allt blev riktigt gott! Sen efterrätt också, hemmagjord jordgubbskräm och vispgrädde. Efter middagen hade klockan blivit nästan åtta. Då tog vi en tur med bilen alla fyra och kollade in Laines sommarstuga som hon köpt ute i Smara. Efter det så släppte vi av farmor och Birger vid stugan och åkte hem.

Hemma nu. Jag har rensat tvätt och Per rensar blåbär. Nu blir det popcorn och cola!

Kommentarer
Postat av: johanna

åh, poppisar och cola lät inte dumt.. de och en bra film :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback