Sommar utan pengar?

Kvällsjobb denna vecka. Det är inge bra alls, jag blir deprimerad av att va hemma på dagarna och sen åka iväg och jobba när Per kommer hem.

Duscha, laga mat, äta, sitta vid datorn och sen åka iväg. Tåg och buss. Idag ska jag i alla fall träna core på jobbet på friskvården. Kanske får nån slags liten energi av det, eller så blir det ännu värre.

Funderar på hur den här sommaren ska gå ihop ekonomiskt. Vet inte vad jag ska göra. Vill göra massor men har inga pengar. Ta körkort först och främst. Måste! Fixa uteplatsen (lägga nytt golv, köpa möbler och blommor)? Åka på en sista minuten resa på semestern? Åka till Ullared en helg? Köpa bil? Inte kul när man måste välja kanske en sak och sen välja bort 5... Bläää! Jag vill ha pengar.

Jag måste få resa... Jag står inte ut annars. Tänk att bara vara hemma 4 veckor i sommar och inte ha några pengar att göra nåt. Det lär dessutom va dåligt väder, som alltid i Sverige. Fy fan. Vilket slöseri på semesterdagar, då kan jag lika gärna jobba. Jag måste utomlands, det är det bästa som finns. Samtidigt så måste jag ha en bil när jag tar körkort! Och jag ska ta körkort snart! I hope.

Usch, idag är ingen rolig dag.


Kommentarer
Postat av: sis

och jag har körkort och väldigt ofta tillgång till bil men inget jobb :S Du har ju massa bra saker så som per, lägenhet och jobb. Jga vill oxå ha egen lägenhet ju.. ska vi byta :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback