Vad jobbar du med egentligen?

Nu när jag inte direkt har nåt speciellt att göra så tänkte jag faktiskt avsätta lite tid till att förklara mitt jobb. Mitt jobb är lite ovanligt och jag får rätt ofta kommentarer som "Vad är det du jobbar med egentligen?"  och "Jag fattar inte vad du jobbar med."

Hehe, det är inte lätt alltid om man inte är insatt. Jag ska försöka förklara...

Jag jobbar på ett företag som heter St Jude Medical, och det ligger i Veddesta (Barkarby). Det är ett amerikanskt företag som finns i USA, Puerto Rico och så i Veddesta i Sverige. I Veddesta jobbar det över 800 pers.

St Jude Medical är ett av de ledande företagen i världen inom det medicintekniska området. Vi sysslar framförallt med pacemakers och elektroder, men även implanterbara defibrillatorer, hjärtklaffsproteser en hel del andra sådana produkter som hjälper människor till ett bättre liv.

Nu till det jag jobbar med... Jag jobbar i elektrod-produktionen och gör elektroder till pacemakers. En elektrod är själva "sladden" som leder elektriska impulser mellan pacemakern och hjärtat. Vi jobbar i mikroskop inne i renrum och tillverkar små livsviktiga saker. :) Det är mycket variation och en ganska lång process för att tillverka en elektrod. En elektrod av ganska avancerad, den består av många olika komponenter (många är väldigt små) och det är faktiskt inte helt enkelt att bygga den. Jag själv är lite av en "expert" där på mitt område, har jobbat både som utbildare och teamleader och håller på mycket med förbättringsarbete och utveckling. Jag gillar mitt jobb och tycker det är jättespännande saker som vi arbetar med.

Hoppas att det har klarnat lite mer för er nu. :)

image242

image243

image244 

Kommentarer
Postat av: Hanna

jaa, snart så!!
när var det ni skulle åka?
idag är det bara en vecka kvar tills vi åker..
känns ofattbart, men samtidigt helt underbart!!
är ledig imorgon, ska till stockholm på intrevju på apollo. :) kanske en framtid som reseledare?

Postat av: Hanna

ja jag är tidig. hellre det än sen!!
jo, jag missade tåget. fanns ingen parkeringsplats vid stationen och när jag väl hittade en och hade parkerat så såg jag tåget komma och det var kört.!
:(
oooh, ni åker på fredag, kanske ses vi där nere? ;)

2007-11-28 @ 10:44:35
URL: http://odeheim.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback