Bedömningssamtal.

Den här veckan börjar vi med bedömningssamtalen på jobbet, eller prestationssamtal som Armin brukar kalla det. Bara namnet får en att rysa... Huh. Det blir den här veckan eller nästa, han har tänkt bli klar med alla innan januari är slut. Bedömningssamtal för 2007 alltså. Läskigt värre! Jag gillar inte sånt.

Men jag har bestämt mig för att vara rätt hård! (Hoppas jag lyckas när det väl är dags också...) Man kommer ingenstans med att vara snäll eller tänka för mycket på andra, det har jag lärt mig! I sånna här lägen måste man vara ego, fast det är svårt. Jag har alltid varit för snäll. Och brytt mig om andra. Why? Jo, jag är sån.

Men jag har börjat tänka annorlunda. Speciellt med jobbet. Det funkar inte att tänka på andra, man måste ta för sig. Jag har lärt mig den hårda vägen, och jag har lärt mig av andra. Nu vet jag vad jag vill med det här jobbet, jag vill klättra högre inom företaget. Det har jag visat ända från början. Jag kan. Jag ska fortsätta visa.

Bedömningssamtal... Jag ska tamefan tala om hur bra jag är! Vad jag har gjort, vad jag kan... Jag förtjänar verkligen ett bra betyg och en bra löneförhöjning. Har suttit ikväll och funderat på vad jag har gjort under 2007, och kom fram till att det faktiskt borde gå skitbra på mitt samtal.

- Började i Januari med 1888. Har lärt mig hela produkten och klarar målet på alla operationer. Det säger rätt mycket bara det.
- Har även lärt mig 3 operationer i Test/coat.
- Kan också i princip hela 1688.
- Utbildat nyanställda.
- Varit teamleader en hel del, alltid när Zizzi är borta.
- Endast varit sjuk 8 dagar på ett helt år.
- Lämnat in 6 st fina ideér.
- Fått högre behörighet i V-plan, TO350.
- Varit med i Core-team.

Jag har nog inget att oroa mig för. Och jag är inte rädd för att han inte ser, han har ju visat sin uppskattning förut. Och så är det på det här företaget, dom som är bäst får belöning för det också. Det är så det ska va! Jag har trots allt fått bonus 3 gånger sen jag började. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback