När planeringen spricker.

Jag har vissa rutiner. En sak är att jag alltid varje söndag planerar kommande veckan när det gäller mat och träning. Storhandling en gång i veckan alltså. Matlistan hänger alltid på kylskåpet.

V.5
Måndag: Sjömansbiff
Tisdag: Köttfärslimpa, potatis, gräddsås (Träning Puls/Bas 19.00)
Onsdag: (Träning Medel 18.00) Hemmagjort mos, fiskpinnar, remouladsås
Torsdag: (Träning Puls/Medel 17.00) Stuvade makaroner, hemmagjorda köttbullar
Fredag: Firmafest
Lördag: (Simning/träning?) Nikkalouktasoppa med renskav
Söndag: Skinka, potatis, senapssås

(Råkade bli mycket potatis den här veckan, det var lite ovanligt)

Måndagen lyckades jag med, hehe. Ingen träning var inplanerad och maten blev som den skulle. :) Idag däremot så ställde jag tillslut in träningen pga att Per kom hem alldeles för sent från jobbet. Jag hade lagat mat till han skulle komma hem, och här satt jag sen och väntade... Nån olycka på motorvägen tydligen. Jag väntade och väntade (trevligare att äta tillsammans), tillslut åt jag själv och sen var det bara 15 min kvar till jag skulle åka och träna. Alldeles proppmätt! Så, med en jäkla massa dåligt samvete, hoppade jag över dagens träning. Imorgon kanske planeringen spricker helt, eftersom jag nyss blev bjuden på kalas. Då blir det varken träning eller maten som jag planerat. Men jag får se hur det blir med kalaset, finns en hel del andra anledningar till att jag kanske inte går.

Jag gillar inte när min planering förstörs. Inte på så kort varsel.

Kommentarer
Postat av: Åsa

vad 17 är nikkalouktasoppa?! :D jag har varit där, men då fick vi minsann ingen sån soppa


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback