Tänkbara namn.

Sitter här och funderar på vad mina barn ska heta. Haha. Jag vet, det låter sjukt. Jag har inga som hellst funderingar på barn ännu, men namn är kul att fundera på. Jag blev så förvånad nu när Veronica fick barn i början av december. Det dröjde över 3 veckor innan dom bestämde vad deras dotter skulle heta. Lilltjejen var alltså namnlös i nästan en månad. Va!? Det förstår jag inte. När jag blir gravid så kommer jag fundera över olika namn i stort sett varenda dag under hela graviditeten... Såklart, det kan man ju inte låta bli att tänka på!? Så när bebisen sen kommer så har jag ett antal alternativ som det står mellan. Eller? Så lär det i alla fall vara för mig... Jag har redan börjat fundera ju. :)

Finns så himla många fina flicknamn. Jag kan tänka mig massor! Har alla fina namn uppskrivna på en lista som jag sparar... ;) Felicia, Isabelle, Nathalie, Alicia, Tilda, Elin, Emma, Denise, Angela, Inez och många till. Pojknamn är mycket svårare! Verkligen. Jag kan bara komma på ett namn som jag verkligen gillar: Elias. Eller Jonas också. Dessvärre passar båda väldigt dåligt ihop med Steger, som är Pers efternamn... (Om vi nu får barn ihop). Attans alltså. Alla namn som slutar på S blir konstigt när efternamnet börjar på S. Nåja, jag kommer nog hinna fundera en hel del på namn innan det är dax. Man lär ju hinna ändra sig tusen gånger också. :)

Kommentarer
Postat av: j

hallå där, isabelle är min tjejs namn så det får du inte ta!

2008-01-02 @ 19:36:43
Postat av: Åsa

ni får väl heta lindberg då :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback