Perfekt syn.

Va på synundersökning idag på jobbet, den där årliga kontrollen som vi alltid gör på mitt jobb. (Pga att vi jobbar i mikroskop varje dag så kan faktiskt synen förändras...)

Har alltid fått höra förut att jag har helt perfekt syn, att det är ovanligt att ha så bra syn som jag (utan linser eller glasögon dessutom). Idag fick jag höra att jag har lite för bra syn. Hehe, vaddå för bra? Jo, man kan nämnligen få problem av det också... Det visste jag inte! Jag ser jättebra på nära håll, och extremt jättebra på långt håll. Och om man ser såhär bra på långt håll så kan ögat ha lite svårt att ställa om sig när man tittar nära. Det behöver inte vara så men det finns vissa som får ont i huvet och kan behöva glasögon just pga detta, att man ser nästan för bra på långt håll och därför får ögat jobba mer för att ställa om till nära. Det ni.

Nu har jag som tur är inte det här problemet, men perfekt syn har jag!
Där lärde jag mig nåt nytt idag, och säkert ni också eller hur!? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback